انگلستان در سال 2013 ریاست دوره ای گروه 8 را بر عهده دارد.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلستان که کشورش ریاست دوره ای گروه 8 در سال 2013 را چند روزی است برعهده گرفته، در نامه ای خطاب به اعضای گروه 8، خواهان اتخاذ سیاست های موثرتری برای مقابله با بحران مالی و احیای رشد اقتصادی شد. به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ اقتصادی لزاکو، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلستان، در این نامه نوشت: مسلم است که در سال 2013 جهان، همچنان با عدم اطمینان اقتصادی روبرو خواهد بود.
کامرون در این نامه خطاب به رهبران عضو گروه 8(آلمان، کانادا، فرانسه، ایالات متحده آمریکا، ایتالیا، انگلستان، ژاپن و روسیه) نوشت: از آنجایی که گروه 8 نیمی از تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می دهد، امید است با اهداف بزرگ، همیاری و تصمیمات موثرمان در گروه 8 که از لابلای مذاکرات و نشست هایمان اتخاذ می شود، راهکاری متفاوت برای احیای رشد اقتصادی بیابیم. کامرون با تأکید بر اینکه عملی کردن این هدف نیازمند کوشش مضاعف و ارادۀ سیاسی است می افزاید: امیدوارم نشست گروه 8 که برای روزهای هفتم و هشتم ژوئن و در ایرلند شمالی پیش بینی شده، فرصتی برای تحقق این هدف باشد.
کامرون در ادامه می افزاید: نشست گروه 8 نشستی نخواهد بود که در آن از زیر کلاهمان چکی در دقیقه آخر خارج کنیم، بلکه نشستی است برای مذاکره، موفقیت و ایجاد تعهد برای پرداخت و همچنین ایجاد تغییرات در بلندمدت در کشورمان و قوانینی که روابط مان را شکل می دهد. موفقیت در این میان به ظرفیت مان برای مذاکره بر سر این تغییرات بستگی خواهد داشت. نخست وزیر انگلستان بیان داشت: نشست آینده بر روی سه محور متمرکز خواهد بود: مبارزه با سیستم پروتکسیونیسم(حمایت صرف از تولیدات داخلی)، فرار سرمایه، افزایش شفافیت در برنامه های دولتی و شرکتها. وی امیدواری کرد که گروه 8 نقش رهبری را برای افزایش توافقات تجاری داشته باشد. کامرون همچنین ابراز امیدواری کرد که گروه 8 با تقسیم اطلاعات لازم، قدرت تحکیم اقدامات بین المللی برای مبارزه با فرار سرمایه و پولشویی را داشته باشد. 
3152 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 268188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =