رییس اورژانس تهران با توجه به تداوم آلودگی هوا در تهران به ارائه توصیه‌هایی به مردم بویژه بیماران و افراد در معرض خطر پرداخت و گفت: تماس‌های تلفنی شهروندان به اورژانس برای دریافت خدمات مشاوره‌ای طی روزهای اخیر افزایش یافته است.

هوای تهران 5 شنبه و جمعه کمی ابری در پاره ای نقاط غبار آلود پیش بینی می شود اما آسمان تهران در روز شنبه غبارآلود و در اواخر وقت با وزش باد همراه است.

براساس تحلیل آخرین داده های هواشناسی پنج شنبه در برخی مناطق جنوب غرب، دامنه های مرکزی زاگرس، و شمال شرق ابرانکی با بارش پراکنده و خفیف پیش بینی می شود.

از روز جمعه تا دوشنبه دمای هوا در نیمه شمالی کشور افزایش نسبی خواهد داشت. این افزایش دما در سواخل دریای خزر و استان اردبیل محسوس بوده و همراه با وزش باد خواهد بود. روزهای پنج شنبه و جمعه خلیج فارس مواج است و در سایر نقاط کشور تا اوایل هفته آینده بارش و وزش باد پیش بینی نمی شود و پیامند آن افزایش آلاینده های  در کلان شهرها است.

از اواخر وقت روز یکشنبه سامانه بارشی از مرزهای غربی وارد کشور می شود.یعنی دوشنبه شاید باران ببارد و ازآلودگی بکاهد.

 رییس اورژانس تهران کتر هوشنگ فولادی هم با اشاره به اینکه آلودگی هوا در پایتخت در شرایط هشدار قرار دارد عنوان کرد: خوش‌بختانه ماموریت‌های اورژانس در روزهای اخیر افزایش نیافته است.
وی ادامه داد: اکنون نیازی به استقرار آمبولانس‌ها در سطح شهر وجود ندارد. اما در صورت اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها در آسمان پایتخت، برای استقرار آمبولانس‌ها در سطح شهر و انجام تمهیدات لازم سریعا اقدام خواهد شد.
رییس اورژانس تهران در ادامه با بیان اینکه کلیه پایگاه‌های اورژانس، به صورت 24 ساعته در خدمت همشهریان هستند، اظهار کرد: علاوه بر این، شماره تماس 115 آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای است.
فولادی افزود:‌ تماس‌های مردم به اورژانس تهران برای دریافت مشاوره در روزهای اخیر افزایش یافته است.وی در ادامه از مردم خواست تا از ترددهای غیرضروری درون شهری تا حد امکان اجتناب کنند و در صورت لزوم از ماسک‌های مناسب استفاده کنند.
فولادی همچنین ضمن توصیه به گروه‌های در معرض خطر نظیر سالخوردگان، کودکان و زنان باردار به ضرورت باقی ماندن در منزل در شرایط جوی موجود گفت: مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای نظیر بیماران قلبی – عروقی و ریوی هم اکیدا از سفرهای غیر ضروری درون شهری خودداری کنند و در غیر این‌صورت داروها و اسپری تنفسی خود را به همراه داشته باشند و از ماسک مناسب استفاده کنند.
وی افزود: لازم است افراد از ورزش در فضای باز و پارک‌ها در زمان آلودگی هوا خودداری کرده و همچنین از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنند.رییس اورژانس تهران مصرف لبنیات بویژه شیر، مایعات و سبزی‌ها را در روزهای آلودگی هوا فراموش نکنند.
4545
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 268221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سروش IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
    1 2
    پس تعطيل نميكنن؟؟
  • بدون نام US ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
    3 3
    شنبه تهران تعطیله هورا
  • بدون نام IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
    28 2
    میشه ارسال پارازیت را در این هوا ی آلوده متوقف کنند
  • یاسی EU ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
    4 3
    اقا تا دوشنبه تعطیل کنید خلاص....چرا زجر کشمون میکنید؟
  • بدون نام IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
    1 0
    شاید قرار دادن توربینهای بزرگ بر روی کوهها بتواند در جابجایی هوا موثر باشد لطفا در موردش تحقیفات کنید.
  • امیر IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
    0 0
    مدارس یک شنبه تعطیل شد
  • هوشنگ فولادی IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
    0 0
    ....تا دقایقی دیگر تکلیف تعطیلی یکشنبه 17 دی ماه را روشن خواهیم کرد ...
  • فريد سعيدمنش IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    0 0
    هوا الوده هست و تعطيل كردن يا نكردن هر دو ضرر هايي رو به دنبال داره . يك تفكر منطقي امروز رو در نظر داره و مي گه چون اقتصاد در خطره پس تعطيل نيست. اما يك تفكر منطقي تر اينده رو در نظر مي گيره و مي گه اگه امروز مشكل كم تر بشه پس حتما نسل اينده به مشكلات و بيماري هاي گوناگون بر ميخوره و ضرر هاش طي زمان بيشتر هست. عقل سالم در بدن سالم ... اقتصاد قوي با مردمي سالم امكان پذير هست. خواهشاً مسئولين با توجه به ضرر و زيان طي زمان و با اينده نگري تصميم بگيرن.