مهر نوشت:

مدیرکل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه وضعیت ذخایر کالاهای اساسی را به رئیس‌جمهور گزارش داده‌ایم، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت کتبی و شفاهی، وضعیت ذخایر کالاهای اساسی را به دولت گزارش داده است.

 

علی‌اکبر پورکاوه گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به تازگی وضعیت ذخیره‌‎سازی کالاهای اساسی را به صورت کتبی به رئیس‌جمهور اعلام کرده است و همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به طور مرتب این وضعیت را گزارش می‌دهد.
وی در مورد تصمیم دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها ابراز بی‌اطلاعی کرد و در عین حال اظهارداشت: وضعیت ذخایر کالاهای اساسی بی‌نظیر است و مشکلی در رابطه با تامین نیاز مردم وجود ندارد.
پورکاوه همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا امسال 15 بهمن ماه، باز هم تعرفه واردات سیب و پرتقال صفر خواهد شد، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچ برنامه‌ای برای صفر کردن تعرفه واردات میوه در سال جاری ندارد و بر این اساس، امسال علیرغم تمامی سنوات گذشته، تعرفه واردات سیب و پرتقال در نیمه بهمن ماه صفر نخواهد شد.
وی به ذخیره‌سازی مناسب سیب و پرتقال برای تامین نیاز شب عید اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون با کمک مباشران، سیب و پرتقال مورد نیاز ایام پایانی سال را خریداری و ذخیره‌سازی کرده‌ایم و به نظر می‌رسد که امسال شب عید هیچ مشکلی در تامین نیاز مردم با میوه با کیفیت داخلی وجود نداشته باشد.
پیش از این اعلام شده بود که وزارت صنعت، برنامه ذخیره‌سازی 90 هزار تن سیب و پرتقال را برای شب عید در دستور کار دارد که بخش اعظمی از آن، هم اکنون ذخیره‌سازی شده است.
3939
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 268348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =