در این مراسم، حجت الاسلام عطری نژاد، استاد اخلاق، به بیان برخی سلوک اخلاقی و رفتاری مرحوم آیت الله تهرانی پرداخت.

 مراسم بزرگداشت آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی، امروز با حضور اعضای خانواده این استاد اخلاق و تعداد زیادی از بانوان عزادار در مسجد مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین عطری نژاد، استاد اخلاق، به برخی از سلوک اخلاقی و رفتاری مرحوم آیت الله تهرانی اشاره کرد.

وی اظهار داشت: همه مخلوقات بشر به هدایت نیاز دارند و خداوند همه موجودات را در مسیر هدایت قرار می دهد، ضمن آنکه برای تحقق این امر به انسان نیز عقل و اندیشه داده شده تا براساس آن راه صحیح را تشخیص دهد.

عطری ن‍ژاد افزود: برای تحقق این امر خداوند ابتدا پیامبران و درمرحله بعد امامان را منصوب کرده تا بعد از آنها، هدایت مردم از طریق افراد صالح پیگیری شود.

 این استاد حوزه، با بیان این که این افراد که وظیفه انتقال پیام الهی به مردم را دارند باید ویژگی هایی داشته باشند که با سایر افراد متفاوت است، گفت: وظیفه این افراد این است که صفحه دل آدمی را مرکز محبت خداوند قرار دهند و تلاش کنند انسان ها را از اسارت دنیا رها و در مسیر اخلاص هدایت کنند، ضمن آنکه شک را از دل های مومنان خارج و آنها را به یقین برسانند.

عطری نژاد تصریح کرد: چهره های باخدایی چون آیت الله تهرانی از جمله افرادی بودند که چنین ویژگی هایی داشته اند.

این معلم اخلاق، سیره و منش این عالم ربانی را دعوت به سوی خداوند و مکتب اهل بیت دانست و فقدان وی را ضایعه بزرگی برای حوزه و اهل دین دانست.

 آیت الله شیخ مجتبی تهرانی پس از تحمل مدت ها رنج و بیماری، چهارشنبه 13 دی ماه در75 سالگی به ملکوت اعلی پیوست.

براساس این گزارش، مراسم شب هفت مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی هم سه شنبه 19دی در ساعت 9صبح در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار خواهد شد.

62303/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 268648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =