معاون اول دولت اصلاحات با هشدار نسبت به تفکری که به دنبال حذف اصلاح طلبان است، تاکید کرد: اصلاح طلبان حذف شدنی نیستند زیرا اصلاح طلبی، اصلی ترین جریان انقلاب است.

به گزارش خبرآنلاين، محمد رضاعارف در دیدار جمعی از روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای با توجه به نقش رسانه در اثرگذاری بر مخاطب گفت: بالاترین تنبیه برای نویسنده جلوگیری او از نوشتن است؛ همانند معملی که بالاترین تنبیه اش، درس ندادن است.
وی با اشاره به اینکه رسانه جزو مشاغل سخت اما سودآور استخاطرنشان کرد: سخت بودن رسانه را قبول دارم اما رسانه زیان آور نیست. رسانه شغلی سودآور است. اثر یک نویسنده ممکن است قرن ها باقی بماند.
گزيده سخنان وي عارف از اين قرار است:
  • نهادینه شدن بداخلاقی در جامعه گرفتاری امروز کشور است. امروز رذایل اخلاقی به تدریج جای فضایل اخلاقی را می گیرد است؛ البته هدف سیاه نمایی نیست. ولی واقعیتی است که با یک دید مثبت می توان در رسانه آن را مطرح کرد. مذمت دروغ گویی، مذمت حرف های بی ربط زدن، بی جهت وعده دادن ها، تهمت زدن ها و کم رنگ شدن ارزش​ها و آرمان های انقلاب از جمله مسایلی است که رسانه ها باید در فضای کنونی به واکاوی آن بپردازند.
  • فضا به گونه ای است که یک نماینده به خودش اجازه می دهد در راستای انجام وظایف نمایندگی هر حرفی را علیه هر مقام یا مسئولی بزند، فقط کافی است در یک طیف سیاسی باشد. در حالی که اگر در طیف رقیب کوچکترین حرف منطقی بزند، تحلیل برخورد با کل نظام تلقی می شود.
  • دغدغه اصلاح طلبان اجرای برنامه توسعه و پیشرفت کشور است. این را می توان در سند چشم انداز که در دولت اصلاحات تدوین شد، دید. در اوایل انقلاب دو دیدگاه در مدیریت کشور مطرح بود. دیدگاه نخست اعتقادی به برنامه نداشت اما دیدگاه مقابل معتقد به برنامه بود. دولت اصلاحات به مرور به این نتیجه رسیدند که نمی توان فقط در یک افق 5 ساله جلو رفت بنابراین کشور نیاز به افق بالاتر دارد. از این رو سند چشم انداز در دولت دوم آقای خاتمی مطرح و خوشبختانه در مجمع تشخیص مصلحت با استقبال خوبی رو به رو شد و با اصلاحاتی  به تصویب رسید و از سوی مقام معظم رهبر ی بعنوان میثاق ملی برای اجراابلاغ شد.
  •  اصلی ترین جریان انقلاب، اصلاحات است. عملکرد این جریان نیز گویای اصالت و نقشش بوده است. گاهی رقبا می خواهند این جایگاه را از اصلاح طلبان بگیرند و متاسفانه برخی دوستان هم غافل از این نگاه رقبا، در مسیر آنها قرار می گیرند. چه کسی می تواند بیش از اصلاح طلبان ادعای ارزش های انقلاب را داشته باشد؟ و چه کسی بیش از اصلاح طلبان می تواند وفاداری اش را به انقلای ثابت کند؟ ما پایبند به ارزش ها و آرمان های انقلاب و پیشرفت و اعتلای کشورمان هستیم. دغدغه هایمان پاسخگویی به نیازهای مشروع و منطقی مردم است و این را وظیفه ذاتی خودمان می دانیم.
  • {با اشاره به اظهارات برخی افراد که خود را منسوب به اصلاح طلبان می دانند و تشویق بر عدم مشارکت و تحریم انتخابات می کنند} اینگونه اظهارات را به صلاح کشور نمی دانم. زیرا با توجه به جایگاهی که برای خودمان در انقلاب و نظام قائل هستیم، تحریم مساله منتفی شده است.اصلاح طلبان برای اینکه به نتیجه برسند باید به صحنه بیایند و برای اینکه در صحنه انتخابات بازنده تلقی نشوند باید اجماع کنند.
  • نگاه اصلاح طلبی میانه روی و اعتدال است. طبیعی است که همه با این تفکر موافق نباشند ولی وقتی به جمع بندی رسیدیم باید احترام و تمکین کنیم. اصلاح طلبی یعنی اصلاحات در داخل نظام زیرا در منش اصلاح طلبان و شخصیت​هایی همچون آقای خاتمی رودر رویی با نظام هیچ گاه وجود نداشته و ندارد.
  • رسانه های اصلاح طلب باید فضا را اصلاح کنند. و اگر می خواهیم شکست نخوریم باید به اجماع برسیم من هم  اگراصلاح طلبان با محوریت آقای خاتمی به هر اجماعی برسند، صددرصد تمکین می کنم.
  • در حال حاضر حذف اصلاح طلبان کاملا طراحی شده است .اصلاح طلبان حذف شدنی نیستند و اگر حذف شوند مطمئنا کشور با مشکلات جدی رو به رو می شود. رسانه های اصلاح طلب باید فضا را اصلاح کنند و اگر می خواهیم شکست نخوریم باید به اجماع برسیم من هم  اگراصلاح طلبان با محوریت آقای خاتمی به هر اجماعی برسند، صددرصد تمکین می کنم.

/2929

 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 269052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حاتمی IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    61 1
    افرین بر عارف اصلاحات با سیدمحمد یا سیدحسن یاعارف نیرو میگیره!
  • بدون نام IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    48 4
    سلام و درود ما بر پروفسور عارف