فروش تویوتا، متعاقب بحران ارضی و دریایی میان پکن و توکیو با کاهش فروش قابل توجهی روبرو بوده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ لوموند، فروش تویوتا، نیسان و هوندا در چین با کاهش قابل توجهی روبرو شده است. تویوتا؛ برندی که گفته می شود رتبۀ اول جهان را دارد، در مقایسه با سال 2011 با کاهش 4.9 درصدی در فروش(در چین) روبرو بوده است.( و به 840.000 عدد رسید) کاهش فروش نیسان نیز رقم 5.3 درصد را نشان می دهد(1.18 میلیون خودرو به فروش رفت) شرکت هوندا نیز با کاهش 3.1 درصدی فروش تنها 598.576 عدد خودروی تولید خود را در چین به فروش رساند.
بسیاری از تولیدکنندگان خودرو در ژاپن به دلیل کاهش فروش مجبور به کاهش تولید شده اند. دلیل این امر بالا گرفتن اختلافات میان دو کشور بر سر جزایر سنکاکو در دریای چین شرقی است. هر دو کشور خود را مالک تاریخی این جزایر می دانند. کاهش روند فروش خودروهای ژاپنی در چین از دسامبر 2012 آغاز شده است.
گفته می شود این وضعیت برای نیسان وخیم تر بوده است. این تولیدکنندۀ ژاپنی حضور پررنگ تری در بازار اتومبیل چین دارد. گارلوس گسن، مدیرعامل این گروه خودروسازی- که 44% سهام آن را رنو در اختیار دارد- در ماه اکتبر اعلام کرده بود که تولیدکنندگان ژاپنی پیش از سرمایه گذاری در چین باید زین پس بیشتر جوانب امر را در نظر گیرند. روز یکشنبه مقامات ژاپنی اعلام کردند که تویوتا قصد دارد ساخت واحدهای جدید تولیدکننده را برای تمرکز بیشتر بر واحدهای موجود متوقف کند.

تویوتا که سالیانه به طور متوسط یک کارخانه تولید خودرو راه اندازی می کند، قصد دارد رتبۀ اول خود را در مقابل برندهای دیگر اعم از جنرال موتورز آمریکایی و فولکس واگن آمریکایی حفظ کند. تویوتا نزدیک به 50 واحد تولیدکنندۀ خودرو در خارج از ژاپن و 30 کارخانه در داخل کشور دارد. این برند ژاپنی در دسامبر گذشته اعلام کرده بود که در سال 2012 تعداد 9.7 میلیون خودرو به فروش رسانده است؛ رکورد قابل توجهی که این مارک ژاپنی را بالاتر از جنرال موتورز و فولکس واگن قرار داده بود. تویوتا امیدوار است در سال 2013 نزدیک به 9.91 خودرو به فروش برساند. 
3152 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 269182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =