کساتی که پیش ازسربازی بیمه پرداخت می کردندشامل معافیت پرداخت حق بیمه سربازی می شوند.همچنین قانون عطف به ماسبق نمی شود.این پاسخ سازمان تامین اجتماعی به خواننده ای است که درباره عودت پول به کسانی که پیش ازاین بیمه سربازی را پرداخت کرده اند داده شده است.

کامران یکی از خوانندگان نوشته بود:«من سال بیش مبلغ 620000تومان بابت خرید خدمت سربازی پرداخت کردم هفته بیش اعلام شما کسانی که قبل از سال 85 خدمت رفتند نباید این هزینه را پرداخت.پس کنند تکلیف ما چیست آیا این پول به ما باز پرداخت می شود. از سوی دیگر من 23 ماه درجبهه بودم. با تشکر منتظر جواب هستم.»
سازمان تامین اجتماعی در جوابیه ای نوشت:
در رابطه با مدت خدمت نظام وظیفه مشمولین ماده 95 قانون تأمین‌اجتماعی، افرادی که قبل از تاریخ لازم‌الاجراء شدن قانون یادشده (7/5/1385) در کارگاه‌های مشمول قانون تأمین‌اجتماعی اشتغال داشته و به واسطه رابطه مزدبگیری دارای سابقه پرداخت حق‌بیمه بوده و پس از پایان خدمت نظام وظیفه مجدداً در مؤسسات و کارگاه‌های مشمول قانون تأمین‌اجتماعی اشتغال و مبادرت به تداوم بیمه‌پردازی نزد سازمان تأمین‌اجتماعی نموده باشند، چنانچه مراحل یادشده تماماً قبل از تاریخ 7/5/1385 انجام پذیرفته باشد، درصورت ارائه تقاضا مشمول ماده 95 قانون تأمین‌اجتماعی بوده و از پرداخت حق‌بیمه معاف هستند.
از سوی دیگر این قانون هم بمانند تمام قوانین عطف به ماسبق نمی شود واز تاریخ اشاره شده به بعد را شامل می شود.
45235
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 269662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مردم EU ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
    33 0
    با سلام و با تشکر در خصوص سابقه خدمت در جبهه پاسخ داده نشده است ! در مورد سربازی ایا مفهموم ان این است که پسران باید قبل از رفتن به سربازی یعنی حدود 17 سالگی بر سر کاری می رفتند و چند ماهی حق بیمه واریز می کرده اند ؟! وایا مگر همه سربازان در مدت سربازی نباید بیمه تامین اجتماعی نیروهای مسلح باشند و ایا نباید این سازمان به صورت درون سازمانی مشکل خود را در مورد ایام سربازی همه سربازان با بیمه تامین اجتماعی نیروهای مسلح حل کند ؟
  • بدون نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    28 0
    واسه من خیلی عجیبه که هم مجانی خدمت کردیم هم سابقه بیمه رو باید بخریم ولی کسی که خدمتش روخریده هم خدمت نرفته و هم با پرداخت تقریبا همان پول 2 سال عمر نازنینش رو نابود نکرده
  • ناصر IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    9 1
    در شهریور سال 58 خدمت سربازی را که بمدت یکسال بود ، به اتمام رسانده ام ودرحال حاضر سازمان تامین اجتماعی برای اینکه خدمت یکسال سربازیم را جزو سوابق کاری محاسبه نماید حدود نهصد هزار تومان پول مطالبه میکند . آیا دریافت این مقدار پول قانونی است؟ واگر نیست به چه مرجع و اداره ای بایستی مراجعه کنم؟
  • سی IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    13 0
    آخه چند درصد مردم قبل از سربازی سابقه بیمه دارند !!. شرط حق بیمه قبل از سربازی یه شرط بی معنی است .
  • داریوش US ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    7 1
    سلام : من ازجمله کسانی هستم که مشمول ماده 92قانون تامین اجتماعی هستم مدت11ماه قبل ازاعزام به سربازی حق بیمه پرداخت نمودم ولی شعبه 9تهران صرفا" بادریافت حق بیمه براساس حقوق فعلی این مدت را جزو سوابق بیمه ام منظورنمود فیش های واریزی رادارم . چکاربکنم که حقی ازمن ضایع نشود.این امردردیگرشعب هم انجام میشود . (مدت خدمت 17/6/57الی17/6/58)
  • بیمه تامین اجتماعی IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
    5 1
    باسلام اینجانب درزمان جنگ بمدت27ماه خدمت نمودم دو ماه قبل از خدمت بیمه بودم وچهارماهبعدازخدمت هم بیمه شدم والان هم مبلغ بیمه را پرداخت نمودم ایا متوانم پولم راازبیمه پس بگیرم حمیدی
  • مجید زارع عسکری A1 ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    3 1
    با سلام من 91/1/30بازنشسته شدم و4ماه پرداخت بیمه قبل از خدمت سربازی دارم تاریخ64/2/18 تا 67/2/18 سرباز بوده ام 28ماه حالا به شعبه مس سرچشمه مراجعه کردم گفتند اشتباه شده وچون حکم باز نشستگی شما صادر گردیده این قانون شامل شما نمیشود لطفا مرا راهنمایی کنید متشکرم زارع عسکری مجید
  • علی مغربی A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    8 0
    با سلام: بنده 24 ماه خدمت سربازی را در جبهه های فاو مجنون و..... بوده ام همش خط اول و کارت ایثاره ارتش هم دارم .حالا آخه چرا تامین اجتمایی اینقدر دارند جهت احتساب این 2 سال سنگ اندازی میکنن . ما برای دفاع از دین و ولایت در جبهه بودیم . بازی بسه .
  • مجید زارع عسکری A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    9 2
    با سلام جواب ما را که ندادیدبا جوابهایی که من از شعب کرمان گرفتم به نظر من این قانون مختص از ما بهتران است مثل قانون خرید خدمت سربازی وسه برادری و کسر خدمت فرزندان از سوابق جبهه پدرو.... فقط چند صباحی اجرا میشه از این دست قانونها زیاد تصویب میشه از ما بهتران استفاده کردند تعطیل میشه مخلص شما در ارزوی برقراری عدالت که باید خوابشو دید به امید این همه خواب رویایی
  • بهنام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    10 0
    به چه دليلي بايد بيمه خدمت سربازي خريداري شود مگر دوسال براي اين وطن كار نكرده اند اين چه قانوني است پول جمع كردن
  • جواد IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    3 0
    مگر حقوق مي گرفتند
  • مجيد IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    7 1
    قبل و بعد از سربازي بيمه بودم حال که به سازمان تامين اجتماعي شعبه 25 مراجعه کردم تا مدت 2 سال خدمتم به سنواتم اضافه شود در عين تعجب مي گويند چون در سال 61 بيمه شما ناشي از بازرسي بوده مشمول اين قانون نمي شويد . حال سوال اينجاست که نماينده بيمه در آن زمان حضور اينجانب را در کارگاه تائيد کرده و سازمان حق بيمه را دريافت نموده چرا قانوني را مطرح مي کنند که کسي از آن خبر ندارد و مي گويند بايد ليست بيمه رد مي شد ! در هر صورت اين ديدگاه جز ناديده گرفتن حق الناس توسط سازمان تامين اجتماعي چيز ديگري را در پي نخواهد داشت زيرا ابزار و قانون در اختيار آنها است و هرطور که بخواهند بنفع خود راي صادر مي کنند.
  • علیرضا مولائی A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    6 0
    تاریخ اعزام به خدمت من 79/2/2 و تاریخ ترخیص 86/3/15 بمدت 20ماه خدمت سربازی داشته و در این فاصله تحصیلات تکمیلی و 12 ماه پرداخت بیمه داشته امآیا شامل ماده 95قانون تامین اجتماعی مبنی بر عدم پرداخت حق بیمه می شوم.
  • کسرا زمانپور US ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    6 2
    مدت 27 ماه زمان جنگ 20765 تا201067 خدمت کردم قبل از خدمت برای شرکتی کار میکردم بیمه من را پرداحت نکرد الان برای خرید حدمت باید چکار کنم لطفا راهنمایی کنید
  • بهنام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    2 3
    آخرین قانون درمورد خرید بیمه سربازی چیه؟ من نزدیک 2سال سابقه بیمه قبل خدمت دارم آیا از منم پول میگیرن یا رایگانه؟