۰ نفر
۷ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۶

تعدادی از فیلمسازان سرشناس دنیا از جمله مارتین اسکورسیزی در کتابی تازه درباره فیلم‌هایی صحبت کرده‌اند که برای اولین بار روی آنها تاثیر گذاشت.

دوشنبه پیش تازه‌ترین کتاب جفری مکناب نویسنده بریتانیایی با عنوان «تجلی‌های سینما» به بازار آمد. مکناب در این کتاب با بعضی از فیلمسازان شاخص درباره فیلم‌هایی که الهام‌بخش آنان بوده و زندگی‌شان را برای همیشه تغییر داده، صحبت کرده است.

مارتین اسکورسیزی از کلاسیک «کفش‌های قرمز» (مایکل پوئل و امریک پرسبرگر، 1948) به عنوان فیلمی یاد کرده که هیچ‌وقت از آن خسته نمی‌شود. او در این باره گفت: «اگر ساعت سه صبح از صحنه فیلمبرداری برگردم و خوابم نبرد، «کفش‌های قرمز» فیلمی است که همیشه برای دیدن انتخاب می‌کنم.»

دنی بویل فیلمساز بریتانیایی که پارسال برای «میلیونر زاغه‌نشین» برنده اسکار شد، فیلم «اینک آخرالزمان» (فرانسیس فورد کوپولا، 1979) و مایک لی «اتاق طبقه بالا» (جک کلیتن، 1959) را انتخاب کرده‌اند.

لارس فون تریر کارگردان دانمارکی «بری لیندون» (استنلی کوبریک، 1975) را انتخاب کرده و پل شریدر آمریکایی نیز از «جیب‌بر» (روبر برسون، 1959) به عنوان فیلمی یاد کرده که اولین بار روی او تاثیر گذاشت.

استفن فریرز کارگردان فیلم «ملکه» فیلمی از کارل رایش با عنوان «مورگان: یک مورد مناسب برای درمان» (1966) را برگزیده و نیک پارک خالق مجموعه انیمیشن‌های خمیری والاس و گرومیت فیلم «ربکا» ساخته 1940 آلفرد هیچکاک را انتخاب کرده است.

ایندیپندنت / 27 نوامبر

کد خبر 27052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =