یکی از دغدغه های دانش آموزان بخصوص در مقطع دبیرستان ورودشان به بازار کار و همین طور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر است

اما گاهی این امر برای عده ای میسر نیست ویا باعث دغدغه می شود برای مثال احمد غلامی در این زمینه گفته:من به رشته های فنی و حرفه ای علاقمندم اما نمی دانم برای هنرستانی ها امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالا مثل دکترا وجود دارد یا خیر؟
واما ابراهیم سحرخیز معاون متوسطه آموزش و پرورش در پاسخ به سوال مطرح شده گفت: بله هنرجویان هنرستان‌ها دیگر نبایددغدغه‌ای برای ادامه تحصیل داشته باشندچون زمینه ادامه تحصیل آنان تا سطح دکترای حرفه‌ای فراهم شده است.

وی افزود: توجه به اشتغال پایدار با توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یک نگاه مطرح در جامعه است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با توجه به تاکید سند تحول بنیادین در راستای آموزش یک مهارت به دانش‌آموزان شاخه نظری گفت: در حال حاضر این ظرفیت برای آموزش به تمامی دانش‌آموزان شاخه نظری امکان‌پذیر نیست و هرساله فقط امکان آموزش یک مهارت به 600 هزار دانش‌آموز در این شاخه وجود دارد.

وی هم چنین گفت :افزایش چشمگیر دانش‌آموزان برای تحصیل در هنرستان‌ها و مراکز کاردانش در برخی استان‌ها موجب عقد قرارداد آموزش و پرورش با بخش خصوصی برای آموزش‌های تخصصی به این هنرجویان شده است.

سحرخیز در خصوص تجهیز هنرستان‌ها به امکانات و فناوری‌های جدید اضافه کرد: در بودجه سنواتی سال گذشته برای اولین بار ردیف مستقلی با اعتبار 80 میلیارد ریال به این امر اختصاص یافت که این مبلغ امسال به 31 میلیارد تومان رسیده است و علاوه بر این امر مقرر شده است 20 درصد از اعتبارات عمرانی استانی صرف تجهیز هنرستان‌ها شود که البته اینها کافی نیست و برون‌سپاری نیز باید مد نظر قرار گیرد.
بنابر این دانش آموزان هنرستانی با خیال راحت می توانند به تحصیلشان ادامه دهند.
45236

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 270535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
    6 5
    بعد بیان خیابان متر کنن !!!
  • هیئت علمی IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
    5 1
    "زمینه ادامه تحصیل آنان تا سطح دکترای حرفه‌ای فراهم شده است." اگر منظور ایشان مقطع PhDباشد این مقطع بنام "دکتری تخصصی" در دانشگاه شناخته می شود و اصطلاح دکتری حرفه ای فعلا فقط برای رشته پزشکی (عمومی-دندانپزشکی-داروسازی-دامپزشکی) بکار برده می شود که معادل کارشناسی ارشد پیوسته است که تا آنجایی که من اطلاع دارم در وزارت علوم فقط رشته دامپزشکی واجد این اصطلاح می شود البته قبلاً رشته معماری هم بود که ارشد پیوسته یا همان دکتری حرفه ای داشت که چند سالی است برداشته شده است.
  • بدون نام IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
    6 4
    واقعا مسخره است. هنرستان برای ورود سریع به بازار کار است.