تابناک نوشت:

نمایندگان بر این باورند که اکنون با گذشت چند روز و در شرایطی که دو روز به زمان حضور رئیس جمهور در مجلس مانده، وی در صدد است با تعیین محور سخنان خود در مجلس همچون بارهای گذشته، مجلس را با سخنانی بدون پاسخ‌‌ رها کند و پس از سخنرانی و بدون توجه به سخنان نمایندگان صحن را ترک کند؛ کاری که رئیس جمهور مدعی است بر پایه قانون اساسی است؛ چرا که طبق قانون رئیس جمهور حق دارد بعد از اتمام نطق خود مجلس را ترک کند، این در حالی است نمایندگان مجلس این عمل رئیس جمهور را مخالف آیین نامه داخلی مجلس دانسته‌اند.
 منادی سفیدان، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: هدف احمدی نژاد اجرای فاز هدفمندییارانه‌هاست و می خواهد از تریبون مجلس نیز در این خصوص استفاده کند. احمدی نژاد گفته است که برای حضور در مجلس هیچ قید و شرطی را نخواهد پذیرفت و اگر مجلس شرایطی برای وی تعیین کند به مجلس نخواهد رفت.
نماینده مردم تبریز تأکید کرد: بنا بر آیین نامه رئیس جمهور باید پس از سخنرانی خود به سخنان نمایندگان گوش بدهد و حق خروج از صحن علنی را ندارد. امروز هیأت رئیسه مجلس نشستی را بررسی این موضوع ترتیب داده و گمان نمی‌کنم هیأت رئیسه از آیین نامه داخلی که به تأیید شورای نگهبان رسیده، عدول کند. چنانچه احمدی نژاد اصرار داشته باشد که پس از سخنرانی جلسه را ترک کند و به سخنان نمایندگان گوش نکند، از ورود وی جلوگیری خواهد شد.
 سخنان رئیس‌جمهور و شرط و شروط‌هایی که وی برای حضور در مجلس می‌گذارد، از یک طرف و واکنش‌های نمایندگان از سوی دیگر، باعث شده است که حضور رئیس جمهور در مجلس برای ارائه توضیحات به نمایندگان در امور جاری کشور، به مسأله اصلی کشور البته با کلی حاشیه همراه شود.
اصل هفتادم (70) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از اين قرار است: رییس جمهور و معاونان او و وزیران به اجتماع یا با انفراد، حق شرکت در جلسات علنی مجلس را دارند و می‌توانند مشاوران خود را همراه داشته باشند و در صورتی که نمایندگان لازم بدانند، وزرا مکلف به حضورند و هر گاه تقاضا کنند، مطالبشان شنیده می‌شود.
/2929
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 270619

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    28 12
    يكي به ايشون بگه كه ناسلامتي نماينده مردم هستن . مصاحبه احساسي ديگه از ايشون بعيده. طبق قانون حرف بزنن.
  • بدون نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    22 7
    ایول. خدا کنه سر حرفشون باشن !
  • بدون نام IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    25 4
    طبق اصل 70 قانون اساسی دییس جمهوری حق شرکت در جلسات علنی را دارد ته صرفا حق سخنرانی
  • رضا IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    0 0
    نمایندگان که مدام دم از قانون می زنن در قانون نوشته رئیس جمهور حق داره بیاد مجلس سخنرانی کنه البته با موافقت مجلس. اینکه مجلس بگه من میگم کی بیاد و کی نیاد چی بگه چی نگه و ما چی بگیم نگیم که نمیشه. اصلا یک پیشنهاد بیایید به جای رئیس جمهور هم خودتون صحبت کنید خوبه ؟ البته این سخن بنده به خوبی یا بدی رئیس جهور فعلی ارتباطی نداره . نفس عمل رو گفتم.
  • بدون نام IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    1 1
    نماینده های مجلس نماینده مردم هستند و حرف مردمو میزنن چجوری حرف نماینده های مردم رو گوش نکرده صحنو ترک میکنن؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    0 0
    تا چند وقت پیش مجلس به ریسس جمهور می گفت بیا نمی رفت حالا می خواد بره مجلس نمی زاره.حالا چی می خواد گرون بشه خدا میدونه
  • هادی IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    2 0
    خداوند آخر عاقبت همه ما رو ختم به خیر کند
  • بدون نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
    0 0
    رییس جمهور برای گفتگو و تعامل میخواد مجلس بره اما این که صحبت کنه و بعد هم بره این چه تعاملی است ؟؟