شانا نوشت:

 مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از تصویب طرح حق العمل کاری جایگاه های عرضه سوخت و احتمال اجرای آن از ابتدای سال 92 در تمامی جایگاه های عرضه سوخت در کشور خبر داد.

مصطفی کشکولی با اعلام این خبر گفت: این طرح تصویب شده است و به احتمال زیاد اجرای آن از ابتدای سال 92 ابلاغ خواهد شد.
وی تاکید کرد: امیدواریم با نهایی شدن مجوز این مصوبه، این طرح از ابتدای سال 92 در تمامی جایگاه های عرضه فرآورده و سی ان جی اجرایی شود.
کشکولی افزود: بحث اجرای طرح حق العمل کاری در نظام پرداخت جایگاه های عرضه سوخت از سال های قبل مطرح شده است که امیدواریم از سال آینده نهایی شود تا به جای کارمزد، حق العمل به مجاری عرضه پرداخت شود.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: تفاوت این دو پرداخت در این است که کارمزد از میزان فروش پرداخت می شود، ولی حق العمل در مقابل ارائه سرویس های مختلفی که جایگاه ها به مشتریان ارائه می کند، پرداخت می شود.
هم اکنون حدود 5 هزار جایگاه عرضه سوخت به خودروها در کشور فعال است که بیش از سه هزار باب آن را مجاری عرضه فرآورده و حدود 2 هزار باب را مجاری عرضه سی ان جی (گاز طبیعی فشرده شده) تشکیل می دهد که بخشی از این تعداد در اختیار شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران بوده و بخشی دیگر نیز متعلق به بخش خصوصی است که این شرکت نظارت بر نحوه عرضه سوخت در این جایگاه ها را برعهده دارد و بخشی از رقم فروش سوخت در هر لیتر به عنوان کارمزد به جایگاه داران پرداخت می شود.
در سال جاری نرخ کارمزد جایگاه های عرضه بنزین معمولی ممتاز 190 ریال، درجه یک 155 ریال، درجه دو 130 ریال، درجه سه 110 ریال و خارج از طرح 95 ریال تعیین شده است؛ همچنین در ازای فروش هر لیتر بنزین سوپر ممتاز 195 ریال، درجه یک 160 ریال، درجه دو 135 ریال، درجه سه 115 ریال و خارج از طرح 100 ریال به عنوان کارمزد به جایگاه داران پرداخت می شود.

با اجرای طرح حق العمل کاری به جای نظام کارمزدی، فعالیت جایگاه داران سودآوری بیشتری خواهد داشت و در عین حال مردم نیز خدمات مطلوب تری دریافت خواهند کرد.

 

3131

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 270628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =