محمدکاظم مزینانی، گفت: مشغول نوشتن جلد سوم سه گانه انقلاب هستم که به نوعی یک اتوبیوگرافی است بر مبنای تجربه‌های زیستی من در دوره پهلوی و تحولات بعد از انقلاب، جنگ تحمیلی تاکنون با زبان اول‌شخص.

به گزارش خبرآنلاین، مزینانی درباره سه گانه انقلاب توضیح داد:  جلد اول به روایت محمدرضا شاه پهلوی پرداخت. جلد دوم روایت فعالیت‌ها و زندگی یک مبارز انقلابی با گرایش چپ است که داستان زندگی او و تناقض‌ها و تفاوت‌های نسل او با فرزندش را تصویر می‌کند و جلد سوم هم به نوعی نوستالژی از نسل خودم که در آن دوران و بعد از انقلاب زندگی کرده‌اند. جلد دوم این سه گانه با عنوان «آه با شین» در حال حاضر در واحد تولید انتشارات سوره مهر مراحل آماده سازی را طی می‌کند و جلد نخست نیز با عنوان «شاه بی شین» تا کنون چندین بار تجدید چاپ شده است.

«شاه بی‌شین» رمانی است درباره زندگی محمدرضا پهلوی، آخرین پادشاه پهلوی. مزینانی پیش تر درباره رمان گفته بود: هدفم از نوشتن این رمان این نبوده که جریان انقلاب را روایت کنم. البته به اندازه کافی وقایع تاریخی را در نظر داشته ام، اما به عنوان یک داستان نویس، موقعیت های دراماتیک، برایم بسیار مهم تر از موقعیت های تاریخی بوده است. چون از دل همین موقعیت هاست که داستان خلق می شود. 

داستان از جایی شروع می‌شود که شاه ایران در اتاق عمل، زیر تیغ جراحان، قرار دارد و از کبد و لوزالمعده نمونه‌برداری می‌شود. سرطان در ناحیه شکم پیش‌رفته و قسمت‌های زیادی را گرفته است. حالا زندگی محمدرضا پهلوی از آغاز تا آن لحظه بازگو می‌شود. از زمانی که کودک است و شاهد خروج پادشاهان قاجار از قصرهایشان و جانشین شدن پدرش، رضاشاه، و بقیه اعضای خانواده در این قصرهاست...

 

بنابراین گزارش، «مثل مادر مهربان» مجموعه شعر طیبه شامانی برای گروه سنی کودکان نیز از سوی همین ناشر مراحل آماده‌سازی را سپری می‌کند. به گزارش پایگاه خبری سوره مهر طیبه شامانی، شاعر ادبیات کودک و نوجوان درباره تازه‌‌ترین اثر خود، بیان داشت: این مجموعه شعر دربردارنده حدود 12 قطعه شعر است که با زبانی ساده و آموزنده برای مخاطبان کودک سروده شده است. همچنین در این مجموعه سروده‌ها دارای تمی آموزنده می‌باشند که سعی شده موارد آموزشی به صورت غیر مستقیم برای کودک مطرح شود.

شادمانی همچنین ضمن انتقاد از نبود ژانر خردسال در ادبیات کودک و نوجوان خاطر نشان کرد: در مسابقه‌های ادبی برای کودک و نوجوان متاسفانه خبری از بخش خردسال نیست که با توجه به نیاز پرداختن به این گروه سنی مسئولان فرهنگی باید چاره‌اندیشی کنند. همچنین مجموعه شعر «یه آب نبات گنده» برای خردسال که بیشتر دارای تمی آهنگین است در انتشارات سوره مهر مراحل آماده سازی را سپری می کند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 270719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =