رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وضعیت کنونی احزاب در ایران، گفت: وجود احزاب نیرومند، با برنامه و کارآمد لازمه تحقق آرمان‌های انقلاب و پیشرفت کشور است.

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای شورای مرکزی جبهه اعتدال‌گرایان، فقدان احزاب نیرومند و فرهنگ کار جمعی را یکی از نقاط ضعف جامعه ما برای اداره کشور خواند و با اشاره به احساس نیاز کشور پس از انقلاب به تشکیلات منسجم و برنامه‌دار گفت: نیاز به حزب نیرومند و برنامه‌دار حتی در طول مبارزه علیه رژیم پهلوی هم احساس می‌شد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی حزب جمهوری اسلامی از همین نیاز سر بر آورد و به سرعت در سراسر کشور فراگیر شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام انحصارگرایی را آفت اداره درست جوامع خواند و تصریح کرد: در جریان شکل‌گیری و فعالیت حزب جمهوری اسلامی اگرچه بنیانگذاران و فعالان این حزب با نیت صحیح خدمت به نظام و مردم آن را گسترش دادند، اما ذات انحصار و خارج کردن میدان رقابت از سایر نیروها، کارآمدی نیت‌های صحیح را هم کمرنگ کرد. هاشمی تاکید کرد گرچه حزب جمهوری اسلامی روحیه انحصارطلبی نداشت ولی به گونه ای در کشور نفوذ داشت که معمولا نامزدهای این حزب انتخاب می شدند و همین موجب شد به دستور امام راحل فتیله حزب جمهوری اسلامی در جهت ایجاد زمینه فعالیت سایر گروه‌ها پایین کشیده شود.

وی نفوذ شخصیت، صداقت و کارآمدی حضرت امام را رافع مشکلات کشور پس از انقلاب خواند و گفت: وجود شخصیت‌های بانفوذ و مورد قبول همیشگی نیست، لذا این احزاب و تشکل‌ها هستند که ماندگارند و باید بار اداره کشور را با انسجام، برنامه و کارآمدی بر دوش بگیرند.

هاشمی‌رفسنجانی اداره سیاسی کشور را با دیدگاه سفید و سیاه و حق و باطل را غیرممکن خواند و با اشاره به تجربه تشکیل دولت پس از جنگ تحمیلی گفت: اگر آبادانی و عمرانی کشور پس از پایان جنگ به سرعت و درست صورت گرفت، این امر نتیجه استفاده از نیروهای دلسوز و کارآمد همه سلایق و گروه‌ها بود، چرا که در اختلاف و انحصار پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اداره کشور را با تعادل، انعطاف و مصلحت‌سنجی امکان‌پذیر خواند و تأکید کرد: مدیریت جامعه ایران که حاوی جمعیت‌ها، قومیت‌ها و سلایق گوناگون فکری، سیاسی و اجتماعی است با یک سلیقه، آن هم به صورت افراطی نه به صلاح و نه امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به وضعیت کنونی احزاب در ایران، وجود احزاب نیرومند، با برنامه و کارآمد را لازمه تحقق آرمان‌های انقلاب و پیشرفت کشور خواند و گفت: در فقدان این نیاز، خانه احزاب می‌توانست با پیشه کردن اعتدال‌گرایی و همکاری جای خالی احزاب نیرومند را پر کند که متأسفانه محقق نشد.

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به تهدیدات بین‌المللی و مشکلات و مسائل داخلی، اتحاد، همدلی و پرهیز از تشنج و درگیری را لازمه عبور از گردنه کنونی خواند و تصریح کرد: یک گام مهم در تحقق این امر مهم، ایجاد دولتی متشکل از سلایق گوناگون در چارچوب قانون اساسی است تا بتوانیم دشمنان کشور را در ادامه نقشه‌های خود مأیوس سازیم.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 270720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
    12 3
    به واقع این منطقی ترین عقلانی ترین نسخه ایی است که می شود برای حال امروز و فردای کشور پیچید
  • اسدمظفر IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
    3 10
    ولی آقای هاشمی:منش مولا علی غیرازاین بود که می فرمایید
  • مهدی US ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
    8 3
    درود مرد سیاست ایران.. ایران ما همچون تو میخواهد. سیاستمدار معتدل و امین
  • مهدی IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
    3 0
    آقای هاشمی مرد روزهای سخت