مهر نوشت:

رامین مهمانپرست سخنگوی وزرات امور خارجه کشورمان در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در این باره که اعلام شده مذاکرات ایران و 1+5 اواخر ژانویه در استانبول خواهد بود، گفت: هفته گذشته ایران پیشنهادات خود را در رابطه با زمان و مکان مذاکرات آتی اعلام کرد.
وی ادامه داد: شب گذشته نیز خانم اشمید با آقای باقری تماس داشت و در این گفت و گو در زمینه زمان مذاکرات به نتیجه رسیدند و قرار شد خانم اشتون پاسخ کشورهای 1+5 در رابطه با محل مذاکرات را نیز ارایه دهد تا بتوانیم مذاکرات را ادامه دهیم.
مهمان پرست تصریح کرد ما در مذاکرات مسکو نیز پیشنهادات خود را اعلام کردیم و آنها فرصت خواستند که پاسخ دهند. شش ماه از آن تاریخ می گذرد و تا کنون آمادگی شان را اعلام نکرده اند.
وی در این باره که آیا ایران استانبول را برای مذاکرات پیشنهاد کرده است، گفت: شب گذشته در تماس تلفنی تنها درباره زمان مذاکرات به نتیجه رسیدند و در مورد مکان قرار شده است که پاسخ دهند.
وی درباره آخرین وضعیت دو مهندس ایرانی ربوده شده در سوریه گفت: در رابطه با دو مهندس ایرانی تلاش ها ادامه دارد و همه ظرفیت ها برای آزادی مهندسان به کار گرفته شده است که امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه برسد و هموطنان مان به کشور باز گردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری درباره سفر وزیر امور خارجه کشورمان به قاهره و این که مرسی از محمود احمدی نژاد برای سفر به مصر دعوت کرده است گفت: سفر آقای صالحی به دعوت همتای ایشان و به صورت رسمی انجام گرفت و در این سفر ضمن گفت و گو درباره روابط دو جانبه در رابطه با تحولات منطقه نیز بحث شد و دعوت رئیس جمهور کشورمان از همتای خودشان به ایشان ابلاغ شد.
وی خاطرنشان کرد: متقابلاً مرسی نیز از احمدی نژاد برای شرکت در اجلاس سران همکاری اسلامی که در بهمن ماه در قاهره برگزار می شود دعوت کرد.و این فرصت خوبی برای تبادل نظر روسای جمهور خواهد بود.
مهمانپرست گفت: رایزنی کشورهای موثر منطقه مثل ایران و مصر در جهت روابط دو جانبه و بحران های منطقه ای می تواند موثر باشد.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 270847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =