رسا نوشت:

یک جوان مسلمان به نام «فاروق چادهاری» موفق شد برای نخستین بار به عنوان شهردار شهر بریستول در جنوب غربی انگلیس انتخاب شده و عنوان جوان ترین شهردار را نیز از آن خود کند.
چادهاری اولین آسیایی، اولین بنگلادشی، اولین مسلمان و جوان ترین فردی است که در سن 38 سالگی به عنوان شهردار بریستول انتخاب می شود و از سوی حزب کارگر برای تصدی این پست نامزد شده بود.
وی پس از انتخاب شدن به این سمت قول داد تبلیغات گسترده ای برای اهدای خون و اعضای بدن در بریستول انجام دهد تا به این ترتیب به جامعه انگلیس خدمت بزرگی کرده باشد. اهدای خون و اعضای بدن در میان بسیاری از مسلمانان امری رایج است که آن را یک وظیفه دینی و اجتماعی می دانند.
چادهاری گفت: هر ساله بسیاری از مردم به دلیل آن که اهدای عضو در انگلیس کم صورت می گیرد جان خود را از دست می دهند.
با وجود آن که چادهاری اولین مسلمانی است که به عنوان شهردار بریستول انتخاب می شود، اما وی اولین فرد مسلمان نیست که در انگلیس به یک پست مهم سازمانی دست پیدا می کند.
در ماه می گذشته، عبدالرزاق عثمان به عنوان اولین شهردار شهر لیسستر سوگند یاد کرد.
در ماه می سال 2011 میلادی نیز نویده اکرام به عنوان شهردار بردفورد انتخاب شد و اولین زن مسلمانی لقب گرفت که این پست را تصاحب کرده است.
در نوامبر سال 2010 میلادی، لتفور رحمان شهردار منطقه تاور هملتس در لندن شرقی شد و در حقیقت وی اولین مسلمانی بود که در انگلیس به این سمت انتخاب می شد.
در انگلیس دو میلیون مسلمان زندگی می کنند که اکثر آنان ریشه ای هندی، بنگالی و پاکستانی دارند.
اندیشکده دمو در سال 2011 میلادی تحقیقاتی انجام داد که بر اساس آن مشخص شد مسلمانان در انگلیس میهن پرست تر از سایر مردم این کشور هستند.

62303/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 270979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =