حضور روز گذشته محمود احمدی​نژاد در خانه ملت، از تیترهای برجسته صفحات نخست روزنامه​های امروز بود.

 
به گزارش خبرآنلاين، اکثر قريب به اتفاق روزنامه​هاي امروز بخشي از سخنان رئيس جمهور را به همراه عکسي از وي در مجلس، به عنوان تيتر اول خود برگزيده بودند. البته روزنامه​هايي چون کيهان و همشهري، سخنان روز گذشته مقام معظم رهبري {اينجا} را تيتر نخست خود قرار داده بودند.
تفاوت تيترهاي روزنامه​هاي امروز گوياي مواضع انتقادي، معتدل و يا بي​تفاوت آنها نسبت به حضور پارلماني رئيس جمهور بود که در ادامه به آنها اشاره مي​شود.
کيهان که عکس و تيتر نخست خود را به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب اختصاص داده بود، در تيتر کوتاهي در صفحه نخست خود با عنوان «گزارش کيهان از حضور رئيس جمهور در خانه ملت» و عکسي با نماي دور از اين حضور، به اين مساله پرداخته بود.
رسالت نيز عکسي از نماي دور را برگزيده و اين تيتر را انتخاب کرده است: «رئيس در مجلس اعلام کرد: مجلس و دولت در يک سنگر قرار دارند». تيتر «دکتر علي لاريجاني: دولت در زمينه اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه​ها لايحه بياورد» هم با پرتره​اي از رئيس مجلس در بالاي صفحه نخست اين روزنامه منتشر شده است.
روزنامه جوان نيز اين تيتر و روتيتر را برگزيده است: در شش ماهه آخر 8 سال رياست جمهوري ارائه شد؛ طرح‌هاي درازمدت احمدي‌نژاد براي نجات اقتصاد ايران. « نقد «جوان» بر سخنان رئيس‌جمهوري در مجلس، احمدي‌نژاد عددها را چگونه ضرب و تقسيم مي‌كند؟!» نيز عنوان مطلب ديگري در اين روزنامه است.
روزنامه جمهوري اسلامي نيز عکسي با نماي دور از حضور پارلماني رئيس جمهور منتشر کرده و تيتر نخست خود را «اعتراض شديد نمايندگان به گزارش اقتصادي رئيس جمهور در مجلس» انتخاب کرده بود.
روزنامه خراسان با تيتر  «اظهارات رئيس جمهور درباره مرحله دوم هدفمندي و پاسخ رئيس مجلس و 13 نماينده»، بر تصويري از اداي احترام احمدي​نژاد به رئيس مجلس هم تيتر «4 طرح احمدي​نژاد براي حل مشکلات اقتصادي» زده بود. روزنامه جام جم نيز با مشي مشابهي از اين تيتر استفاده کرده بود: «رئيس‌جمهور: طرح‌هاي بزرگ را با تفاهم مجلس پيش مي‌بريم». عکسي از حضور رئيس جمهور در سخنگاه مجلس در حالي که لاريجاني پشت سر وي جاي دارد نيز عکس اول اين روزنامه بود.
روزنامه همشهري همچون کيهان تيتر نخست خود را به سخنان مقام معظم رهبري اختصاص داده، اما عکس اول اين روزنامه مربوط به حضور رئيس جمهور در مجلس است که با تيتر «احمدي​نژاد: هدف انتخاباتي از اجراي هدفمندي يارانه​ها نداريم» و روتيتر «ايده​هاي اقتصادي رئيس جمهور در دقيقه نود» منتشر شده است.
« 13 پاسخ به سخنرانی 90 دقیقه‌ای احمدی‌نژاد» هم تيتر دوم روزنامه تهران امروز بود که بر تصوير نخست اين روزنامه که رئيس جمهور را در سخنگاه مجلس نشان مي​داد، الصاق شده بود. تيتر نخست اين روزنامه همچون روزنامه همشهري، به سخنان مقام معظم رهبري اختصاص داشت.
اما در ميان روزنامه هاي اصلاح طلب؛ روزنامه شرق تيتري متفاوت برگزيده است. اين روزنامه با روتيتر «احمدي​نژاد پس از ترک بهارستان نمايندگان را براي گفت وگو به پاستور دعوت کرد» با فونتي درشت نوشته است: بفرماييد شام، سه​شنبه «نهاد». عکس​هاي تک نفره​اي از چهار نماينده شاخص مجلس در حالي که به نظر مي​رسد عزمي راسخ دارند با تيترهاي کوچکي با اين مضامين نيز ضميمه اين تيتر شده بود: «علي مطهري: سخنان احمدي​نژاد تبليغاتي بود»، «توکلي: در روزهاي باقي​مانده کار بزرگ نکنيد»، «مصباحي​مقدم: طرح​هاي رئيس جمهور مناسب دولت آينده است، نه اين دولت» و «باهنر: اگر 400 هزارتومان يارانه بدهيد، بايد 500 هزار تومان ديگر از جيب مردم برداريد«.
«احمدي​نژاد آمد،گفت،رفت» تيتر نخست روزنامه آرمان با تصويري از رئيس​جمهور و جايگاه هيات رئيسه در پشت سر وي بود. اين گزارش در صفحه دو روزنامه مذکور با تيتر «نامه رئيس مجلس به رهبر معظم انقلاب» ادامه پيدا کرده و عکسي با عنوان «تفاوت دست دادن با دست تکان دادن» نيز در ارتباط با حاشيه​هاي جلسه ديروز بهارستان منتشر شده است.
«احمدي نژاد آمد و گفت و رفت» تيتر نخست روزنامه ابتکار هم بود که با عکسي کلوزآپ شده از رئيس​جمهور در حال ورود به سخنگاه مجلس منتشر شده و سه زيرتيتر نيز داشت: «توکلي: آخر عمر دولت به دنبال طرح هاي بزرگ نرويد»، «باهنر: تا اشکالات برطرف نشود، فازدوم عملي نيست» و «پزشکيان: همين هدفمندي را طبق قانون اجرا کنيد».
روزنامه مردم سالاري که عکس نخست خود را به آيت​الله سيستاني و تصويري از اعتراض​هاي مردم عراق اختصاص داده بود؛ تيتر نخستش را «تذکر رهبري به دولت» برگزيده بود. عبارتي که به نقل از رئيس مجلس با اشاره به تاخير در ارسال لايحه بودجه،منتشر شده و در ذيل آن نيز آمده بود: اگر کسي با قانون مساله دارد، به رهبري منعکس کند. « مردمي که قالي مي‌بافند نبايد روي حصير زندگي کنند» تيتر ديگري از سخنان ديروز رئيس جمهور در مجلس است که در صفحه دوم مردم سالاري چاپ شده است.
گفتني است سايت روزنامه ايران و اعتماد تا لحظه انتشار اين خبر به روز نشده بود.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =