فارس نوشت:

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه جو روانی و شایعه در بازار مسکن همیشه بوده و هست گفت: شایعه رشد قیمت مسکن در ماه‌های آینده دلیل اصلی افزایش در دو ماه گذشته بوده است.

مصطفی قلی‌خسروی در پاسخ به این سوال که آیا شما هم قبول دارید که شایعه افزایش قیمت مسکن در ماههای آینده دلیل رشد قیمت ها بوده است افزود: اولین علت و شاخص اصلی افزایش قیمت مسکن در دو ماه گذشته نوسانات نرخ ارز و بالا رفتن دلار بود به همین جهت وقتی مسکن 30 درصد گران می‌شود مطمئن باشید که 90 درصد بالا رفتن آن شایعه بوده است.

وی با  اشاره به اینکه همیشه جو روانی بازار مسکن را متشنج می‌کند اظهار داشت: تا زمانی که نرخ ارز به ثبات نرسد نوسان قیمت در بازار مسکن همچنان وجود دارد.

وی تأکید کرد: باید منتظر ماند تا بازار ارز به ثبات برسد که تصور نمی‌شود در این دولت این ثبات بازار را شاهد باشیم.

*به مردم توصیه نمی کنم که مسکن نخرند چون ما را مورد لطف قرار می دهند

قلی‌‌خسروی در پاسخ به این سؤال که آیا در این بازار پرشایعه مسکن توصیه‌ای برای متقاضیان ندارید که عجله‌ای برای خرید نداشته باشند تا این جو روانی یک مقدار آرام شود گفت: زمانی که به متقاضیان در دو سال گذشته اعلام می‌کردیم برای آرام شدن بازار مسکن اقدام به خرید مسکن نکنند، آرامش نسبی بر بازار حاکم بود و مسکن هم حرکتهای خوبی را آغاز کرده بود.

وی ادامه داد: این مسائل در آن زمان باعث شده بود تا اعلام کنیم که برای آرام شدن بازار مسکن مردم از خرید مسکن امتناع کنند اما در این وضعیت نمی‌توانیم به مردم توصیه کنیم که مسکن نخرند چرا که اگر قیمت‌ها افزایش یابد مردم و متقاضیان مسکن ما را مورد لطف و عنایت خود قرار می‌دهند که چرا به آنها خرید نکردن مسکن را توصیه کرده‌ایم.

رئیس اتحادیه کشوری املاک گفت: در حال حاضر نمی‌توانیم به متقاضیان مسکن بگوئیم که مسکن نخرند چون بازار مسکن بسیار گم و نامشخص است.

وی در پاسخ به این سؤال که توصیه می کنید چطور می توان به شایعات افزایش قیمت مسکن دامن زده نشود افزود: امیدوار هستیم که بازار ارز به ثبات برسد و قطعاً هم مسئولان دنبال این کار هستند اما به هر حال ما محکوم به ساخت مسکن (مسکن مهر و بافت فرسوده) هستیم و باید صنعت اجاره مسکن را فعال کنیم تا بتوانیم هرچه سریعتر جلوی تورم قیمت مسکن را بگیریم.

قلی‌خسروی ادامه داد: مشکلات مسکن مربوط به امسال و سال گذشته نیست بلکه این مسائل از سالهای دور به ما به ارث رسیده است و اگر در سالهای خیلی دور یک مقدار دقت شده بود شاید در حال حاضر یک مقدار آرامش بیشتری در بازار مسکن‌ حاکم بود.

وی تأکید کرد: نتیجه می‌گیریم که اگر 30 درصد قیمت مسکن در دو ماه گذشته بخاطر ارز رشد داشته است متأسفانه شایعه و جو روانی این رشد قیمت مسکن را به 90 درصد رسانده است.

 *اتفاقا به مردم توصیه می کنیم اگر نیاز دارند خانه بخرند

 وی تصریح کرد: مردم باید توجه کنند چرا که ما نمی‌توانیم بگوئیم مسکن نخرند و اتفاقاً می‌گوئیم که اگر نیازمندمسکن هستند مسکن خریداری کنند چون قیمت‌ها اگر بالا برود همه چیز رشد داشته است و بالعکس.

 قلی‌خسروی افزود: زمانی که می‌گفتیم مردم مسکن خریداری نکنند یک دورنمای خوبی از مسکن مهر را شاهد بودیم اما در حال حاضر دورنمایی در خصوص مسکن مهر نمی‌بینیم.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
    7 15
    راه کنترل قیمت مسکن فقط مالیاته همین و بس