تمام حاشیه های مصرف متانول در بنزین از جایی شروع شد که خبر استفاده 35درصدی متانول در بنزین منتشر شد.

پس از انتشار این خبر رئیس انجمن خودروسازان با ارسال نامه ای به سازمان محیط زیست و رسانه ها تاکید کرد که بخار متانول باعث مشکلاتی از قبیل کوری چشم و مشکلات کلیوی می شود و خواستار جلوگیری از اجرایی شدن آن توسط سازمان محیط زیست شد.(اینجا)پس از آن شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی نیز با تاکید بر اجرای این طرح در چین از مزایای استفاده از متانول در بنزین گفت.(اینجا) در حال حاضر نیز احمد نعمت بخش باردیگر در جواب به این شرکت تاکید کرده است که شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی در پاسخ به دلنگرانی های خودروسازها تنها از مزایای این طرح گفته و اشاره ای به ضررهای ناشی از مصرف متانول در بنزین نکرده است. متن کامل نامه به شرح زیراست.
با سلام و با تشکر
1- از شرکت ملی پالایش و پخش که اقدام به تهیه پاسخ نموده اند تشکر و قدردانی می کنیم ، توقع این بود که در کنار مزایای استفاده از بنزین پایه متانول ( که بنده هم معترض آن ها نشده ام ) از مضرات آن هم مواردی را عنوان و راهکار مقابله با آن را توضیح می دادند.
2- در گزارش ایشان از NOX بسیار بالای این نوع بنزین صحبتی نشده ، هر چند متخصصین می توانند آن را در نمودار ضمیمه ببینند، هم چنین از خورندگی شدید این نوع بنزین سخن به میان نیامده است . از مصرف بالای آن در چین صحبت شده اما از عدم مصرف آن در سراسر جهان و علت عدم مصرف آن ، سخنی به میان نیامده است.
3- صنعت خودرو، قطعه سازان و خودروسازان باید چه سرمایه گذاری هنگفتی انجام دهند تا بتوانند مواد اولیه اکثر قطعات دیگر را از نوع غیر خورنده انتخاب و مصرف نمایند تنها به این دلیل که وزرات نفت می خواهد به جای اتانول موجود در کشور ، با ایجاد کارخانجات متانول سازی به قول خودشان بنزین ارزان تولید نمایند.
 

/31221

کد خبر 272180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =