معاون آموزشی وزارت علوم گفت: با وجود آنکه تفکیک جنسی دانشگاه‌ها مصوبه‌ای از جانب وزارت علوم ندارد، اما چنانچه درخواستی از سوی موسسات غیردولتی به آن مطرح شد، به آن رسیدگی می‌کنیم.

  به گزارش ایلنا:

معاون آموزشی وزارت علوم در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه بالاخره قضیه تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها و کلاس‌های درس به کجا رسید خاطر نشان کرد: بحث تفکیک جنسیت از قدیم در دانشگاه الزهرا هم بوده اما این بحث بحث وزارت علوم نیست اما چنانچه از سوی دانشگاه‌های خصوصی و غیردولتی برای تفکیک جنسیتی تقاضا شود، آن را بررسی می‌کنیم. تا به امروز سه درخواست از سوی دانشگاه‌های غیر انتفاعی به وزارت علوم آمده که ممکن است مجوز نگیرند و یا شرایط لازم را برای تفکیک جنسیتی در دانشگاه نداشته باشند.به گفته نادری‌منش در حال حاضر در تهران هیچ دانشگاه خصوصی یا غیرانتفاعی برای تفکیک جنسیتی مجوز ندارد. اگر هم شورای انقلاب فرهنگی در این زمینه مجوزی دارد و در وزارت علوم نیز بررسی می‌شود.

 دانشگاه تک‌جنسیتی در غرب هم وجود دارد

معاون آموزشی وزارت علوم در مورد تفکیک جنسی در کلاس‌های درس نیز یادآور شد: وزارت علوم در این زمینه نه بحثی داشته و نه درخواست و ابلاغیه. چنانچه دانشگاه یا موسسه‌ای بخواهد در این زمینه اقدام کند به طور حتم با وزارت علوم مشورت و هماهنگ می‌کند که در این زمینه باز هم وزارت علوم برای تفکیک جنسی در کلاس‌های درس بررسی می‌کند.نادری‌منش با بیان اینکه در غرب نیز دانشگاه تک‌جنسی وجود دارد گفت: وظیفه اصلی ما ایجاد شرایط مناسب و مطلوب بر اساس فرهنگ اسلامی ـ ملی در آموزش عالی است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 27229

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =