رئیس مجلس شورای اسلامی با کسب اجازه از نمایندگان اعلام کرد که قصد دارد به بازسازی بنای پارلمان فلسطین در غزه، بپردازد.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور امروز خود، با اشاره به موضع گیری های مجلس ایران در راستای حمایت از مردم بی دفاع فلسطین، ادامه داد: اینک نیز وظیفه خود می‌دانیم در بازسازی غزه قهرمان، به مجاهدت خود ادامه دهیم؛ لذا از نمایندگان محترم مجلس کسب اجازه می‌کنم تا امروز اعلام کنیم در کنار همکاری فراگیر با دولت جناب اسماعیل هنیه در بازسازی بسیاری از مساجد و مدارس، بیمارستان‌ها و منازل، مجلس شورای اسلامی بازسازی بنای پارلمان فلسطینی در غزه را که در بمباران‌های رژیم صهیونیستی منهدم گردید برعهده می‌گیرد.
در حالی نمایندگان با فریاد مرگ بر اسرائیل از این سخنان رئیس مجلس استقبال کردند که وی در ادامه با اشاره به تلاقی ماه پیروزی انقلاب و  پیروزی معجزه‌آسای ملت فلسطین بر علیه رژیم صهیونیستی، افزود: ضروری است تا با پیگیری جنایات ضد انسانی اسراییل در مجامع قضایی و حقوق بشر بین‌المللی از تکرار چنین شرارت‌هایی جلوگیری کنیم و جنایتکاران صهیونیست را به محاکمه بکشانیم.

کنفرانس بزرگ حماسه غزه در تهران
لاریجانی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در نظر دارد به زودی کنفرانس بزرگ حماسه غزه را در تهران برگزار ‌کند، هدف از برگزاری این نشست را نمایش ابعاد حمایت جهانی از مقاومت فلسطین دانست و اظهارداشت: تاسف‌آورترین وضعیت برای مسلمانان شنیدن سخنان پرز بود که اعلام کرد مرتبا برخی کشورهای عربی اسرائیل را تشویق حمله به حماس کردند. نمی‌توان نقش شیطنت‌آمیز پرز جهت اختلاف‌افکنی در کشورهای عربی را نادیده گرفت، اما چون سخنان وی، با قراین دیگر در عین معرکه عاشورایی غزه همخوانی دارد، چنانچه برخی کشورهای عربی که در مظان آن قرار دارند اعلام موضع نکنند ننگ چنین امری در پرونده سیاسی آنها خواهد ماند و آنان مسوول چنین تفرقه‌ای خواهند بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی از دولت مصر نیز خواست در جهت اقدام تروئیکای مجالس آسیایی و نشست آتی آنان در غزه تسهیلات لازم را فراهم کند.

شوک در تئوری تغییر اوباما
دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی، در ادامه سخنان خود با اشاره به آغاز بکار رسمی اوباما در کاخ سفید، با بیان اینکه شرایط سیاه دولت بوش، فضای متفاوت از گذشته و لزوم تغییر در سیاست های این کشور را طلب می‌کرد، افزود: اما سکوت در بازی جنایتکارانه اسرائیل نسبت به غزه و حمایت عملی از این رژیم، شوک زیادی در تئوری تغییر ایجاد کرده است. بویژه اظهارات اخیر در آمریکا نسبت به امنیت اسرائیل به جای دفاع از مظلومان فلسطین نظریه‌ نگاه متفاوت نسبت به کشورهای اسلامی را که در سخنرانی آغاز به کار رئیس جمهور جدید آمریکا مطرح شد، تئوری تغییر را بیشتر در هاله ابهام فرو می‌برد.
لاریجانی رفتار آمریکا در 1 + 5 و مساله‌ اتمی ایران را آزمون دیگری برای اوباما دانست که نسبت الفاظ تغییر در لسان دولتمردان آمریکا با واقعیت را برای ملت ایران بهتر نشان خواهد داد. وی با بیان اینکه مجموعه اقدامات آنان در این مسائل مورد رصد جدی ماست، ادامه داد: تحرکات سبک و موزیانه در پارلمان و اتحادیه‌ اروپا نشانگر وقت ناشناسی آنها است. به نظر می‌رسد این مسیر دامی است که صهیونیست‌ها برای جلوگیری از نقش‌آفرینی اتحادیه‌ اروپا در منطقه پهن کرده‌اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 2725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =