نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران پارلمانی اعلام کرد که براساس اسنادی که در اختیار دارد بنای پی‌گیری شکایتش از مرتضوی ،دادستان سابق تهران، را دارد.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در حاشیه‌ جلسه‌ علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران پارلمانی در پاسخ به سوال خبرنگاری که یادآور شد سعید مرتضوی عنوان کرده است که شما بیماری روانی دارید، گفت: من خود پزشکم و البته عادت به توهین به کسی ندارم، اما این سخن آقای مرتضوی فرار رو به جلو است و این در حالی است که بنده با سلسله اسنادی که در اختیار دارم صحبت می‌کنم. 

وی گفت: به آقای مرتضوی پیشنهاد می‌کنم به جای توهین کردن، از بنده شکایت کند تا محملی به وجود آید که من اسنادم را ارایه کنم تا مشخص شود مشکل از کجاست. 

زاکانی اضافه کرد: ایشان یک بار در تاریخ 1/4/87 به بنده توهین کرد و من جوابیه‌ای همراه با اسناد تنظیم کردم و آن را به روزنامه‌ها ارایه کردم، اما ایشان روزنامه‌ها را تهدید کرد که جوابیه‌ من را چاپ نکنند. این درحالی است که من در آن جوابیه کمتر از آقا و جناب آقا به ایشان نگفته بودم. 

وی ادامه داد: امروز ایشان باز به بنده توهین کرده است، اما من می‌گویم ایشان فرد سالمی است؛ تا اگر به دادگاه آمد، نگوید که از این جهت مشکلی وجود داشته است که این حرف‌ها را زده است.

 زاکانی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که عنوان کرد چرا شما از آقای مرتضوی شکایت نمی‌کنید؟ گفت: بنده یک بار از ایشان شکایت کردم و البته بنا دارم این شکایت را پی‌گیری کنم. 

وی گفت: در پرونده‌ دانشگاه آزاد رابطه‌ی آقایان جاسبی و مرتضوی کاملا معلوم است و من در این زمینه یک سری اسناد دارم که تقدیم قوه‌ قضاییه می‌کنم. 

زاکانی گفت: من به آقای مرتضوی توهین نمی‌کنم. ایشان تا کنون هم کارهای خوب انجام داده و هم بد. برای کارهای خوبش باید تحسین شود، اما برای کارهای خلاف قانون، باید پاسخگو باشد. 

وی در پاسخ به سوال دیگری عنوان کرد: ظاهرا شرایط آقای مرتضوی برای خروج از قوه قضاییه مهیا شده و ایشان قرار است به دولت برود. بنده مدارکی علیه آقای مرتضوی دارم که البته این مدارک در اختیار قوه قضاییه هم هست و اگر بخش‌هایی از آن را هم ندارند من می‌توانم در اختیارشان قرار دهم. 

نماینده‌ تهران در مجلس در پاسخ به سوال دیگری درخصوص گزارش کمیته‌ ویژه‌ی رسیدگی به وضعیت بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات اظهارداشت: درخصوص جزییات این گزارش باید از آقای سروری سوال کرد، اما قرائت این گزارش در صحن علنی مجلس بستگی به نظر آقای لاریجانی دارد. 

زاکانی هم‌چنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که عنوان می‌کرد چه تمهیداتی برای روز 16 آذر باید وجود داشته باشد، تا اتفاقاتی مثل 13 آبان و روز قدس پیش نیاید؟ گفت: توجه به پیام 16 آذر که به عنوان نماد و روز جنبش دانشجویی انتخاب شده و ایجاد زمینه تعامل بین دانشجویان در یک فضای نقادی به دور از هیاهو و احساسات می‌تواند امکانی فراهم کند که هم 16 آذر پاس داشته شود و هم در این مسیر مراسم این روز پاس داشته شود که ماحصل آن جلوگیری از فضای تشنج‌زاست که عده‌ای می‌خواهند به محیط دانشگاه تحمیل کنند. 

وی گفت: در روز قدس و 13 آبان عملا عده‌ای کوشیدند یک صف‌کشی و یارگیری کنند و اظهارنظرهای کاملا برخلاف محتوا و مضمون روز قدس و 13 آبان داشته باشند و شرایط را به سمتی پیش ببرند که ماحصل آن صف‌بندی‌های خیابانی شود. 

زاکانی اظهار امیدواری کرد که در روز 16 آذر شرایط به سمتی پیش نرود که شرایط برای حضور عناصر فرصت‌طلب فراهم گردد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 27270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =