مهر نوشت:

 سخنگوی شورای صنفی نمایش از تشکیل جلسه اضطراری روسای سه صنف پخش‌کنندگان، تهیه‌کنندگان و سینماداران، نماینده وزارت ارشاد برای صدور حواله اکران در سینما آزادی تا 15 اسفند خبر داد.
حبیب الله کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش در توضیح جلسه اضطراری که روسای سه صنف سینمایی پخش‌کنندگان، تهیه‌کنندگان و سینماداران با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و این شورا داشته‌اند گفت: در این جلسه روسای این سه صنف سینمایی طی نامه‌ای مکتوب از شورای صنفی نمایش خواستند که برای هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن جشنواره فیلم فجر به عنوان جشن انقلاب و همچنین پرداخت خسارت به صاحب برخی فیلم‌ها همکاری‌های لازم را انجام دهیم.

وی در ادامه افزود: از همین رو قرار است از امروز تا تاریخ 15 اسفندماه ماه حواله اکران سینما آزادی به صورت معمول ارائه شود.

سخنگوی شورای صنفی نمایش در ادامه افزود: ادامه برگزار این جلسه به آنجا رسید که مدیران این سه صنف سینمایی آرزو کردند که ارشاد و حوزه هنری به تعامل خوبی برسند تا مشکل سینما آزادی از این پس برطرف شود.

وی در پایان در پاسخ به این سئوال که در صورت ادامه پیدا کردن مسایل آیا حواله سینما آزادی پس از 15 اسفند قطع می‌شود؟ گفت: متاسفانه همینگونه است و اگر این اختلاف ادامه‌دار شود قطعا شورای صنفی نمایش حواله اکران از پس از قرار مقر نخواهد داد.

اصناف و شورای صنفی نمایش در حالی این روند صدور حواله اکران سینما آزادی را به صورت قطره‌چکانی ادامه می‌دهند که وزارت ارشاد و سازمان سینمایی به عنوان متولی امور سینما در کشور با این عمل مخالف هستند. وزیر ارشاد شخصا دستور داده حواله اکران طبق روال قانونی برای سینما آزادی صادر شود.

در ماه محرم نیز این رویه در پیش گرفته شده بود و فیلم "من و زیبا" به دلیل این مشکلات بخشی از زمان مفید اکران خود را از دست داد و در نهایت از سوی شورای صنفی نمایش مطرح شد که به حرمت ماه محرم و صفر این حواله صادر می‌شود.
5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 272880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =