ایسنا نوشت:

معاون کل سازمان توسعه تجارت با اشاره به این‌که کالاهای اولویت 9 مشمول دریافت ارز مبادله‌ای شدند، افزود: براین اساس از این پس کالاهایی مانند فلزات گرانبها (طلا و نقره)، موبایل، لپ تاپ، موتورهای با حجم موتور کمتر از 2500 سی.سی و برخی از لوازم خانگی با ارز مبادله‌ای وارد خواهند شد.
کیومرث کرمانشاهی با بیان این‌که واردات فلزات گرانبها از جمله طلا با ارز مبادله‌ای می‌تواند باعث ایجاد پشتوانه مالی شود و اقدام مثبتی است، افزود: خروج طلا هم چنان منوط به دریافت تاییدیه از بانک مرکزی است.
او با اشاره به این‌که با ورود کالاهای اولویت 9 در مرکز مبادلات ارزی فشار به بازار آزاد کاسته می‌شود، گفت: به این ترتیب تمام کالاهای وارداتی از این پس به جز اولویت 10 که ثبت سفارش آن متوقف شده، ارز مورد نیازشان توسط دولت تامین می‌شود.
وی افزود: به این ترتیب دیگر تقاضای بلاتکلیفی برای دریافت ارز مورد نیاز برای واردات باقی نمی‌ماند و فشار تقاضا به بازار ازاد ارز نیز کاهش می‌یابد.
کرمانشاهی با بیان این‌که هیچ تغییر جدیدی در اولویت‌بندی کالاهای وارداتی رخ نداده است، اضافه کرد: کالاهای اولویت 1 و 2 هم‌چون گذشته برای واردات ارز مرجع دریافت می‌کنند و کالاهای اولویت 3 تا 9 هم ارز مبادله‌ای می‌گیرند.
او درباره‌ی کالاهایی که در اولویت 9 مشمول دریافت ارز مبادله‌ای برای واردات شده‌اند، توضیح داد: فلزات گرانبها، خودروهای با حجم موتور کمتر از 2500 سی.سی، موبایل، لپ تاپ و برخی از لوازم خانگی مورد نیاز مردم که بادوام بوده اما لوکس نیست، مشمول دریافت ارز مبادله‌ای برای واردات شدند.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 273196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =