آنونس و پوستر‌های سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر روز یکشنبه با حضور محمدرضا عباسیان دبیر جشنواره در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می‌شود.

به گزارش ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، در جریان برگزاری سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، سینمای صحرا به صنوف مختلف سینما، سینما آفریقا به تهیه‌کنندگان سینما و سینما بهمن یک و دو و سینما قلهک به سازمان‌ها و ارگان‌ها اختصاص می‌یابد.

ضمن اینکه مرکز همایش‌های برج میلاد نیز همانند سال گذشته ویژه اهالی رسانه و سینماگران فیلم‌های جشنواره را به نمایش می‌گذارد.

سینما‌ها و پردیس‌های راگا، ملت، تماشا، فرهنگ، تماشا، شکوفه، فلسطین، جوان، آفریقا، صحرا، ایوان شمس و آزادی نیز فیلم‌های سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را برای علاقه‌مندان سینما و عموم مردم نمایش می‌دهد.

استان فارس با سینماهای ایران، سعدی، حافظ، استان خراسان رضوی با 3 سالن هویزه 1 و 2 و 3، استان قم با سینما وتوس1و 2، استان همدان با سینما قدس و مجتمع شهید آوینی، استان کرمان برای اولین بار در رفسنجان با سینما گلستان 1 و 2، استان کردستان با 2 سالن پردیس بهمن، استان قزوین با سینما مهتاب، استان کرمانشاه، سینما آزادی، استان اصفهان با سینما ساحل، سپاهان و خانواده و استان گیلان با سینما سپیده رود، رشت1 و 2 دیگر میزبانان جشنواره فیلم فجر هستند.

کاتالوگ جشنواره 31 فجر آماده انتشار می‌شود
کاتالوگ سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به سردبیری مسعود نجفی آخرین مراحل آماده‌سازی را طی می‌کند.

سردبیر این کتاب درباره ویژگی‌های این کاتالوگ گفت: «امسال برای سومین دوره متوالی است که مسئولیت آماده سازی این کتاب به ما سپرده شده و سعی کردیم مانند سال‌های گذشته کارهای جدیدی انجام دهیم.»

او ادامه داد: «سال گذشته برای اولین بار عکس کارگردان‌های بخش اصلی را تولیدی کردیم و عکس تهیه کنندگان این بخش را اضافه کردیم و در این دوره ضمن ادامه آن روند، عکس کارگردان‌های بخش فیلم‌های اول نیز تولیدی شده است.»

نجفی با اشاره به بهره گیری از طراحی سه بعدی در کاتالوگ این دوره جشنواره فیلم فجر خاطر نشان کرد: «برای معرفی داوران هر بخش و همچنین سرفصل‌ها اسامی به صورت سه بعدی تایپوگرافی شده است.»

سردبیر کاتالوگ 31 فجر ادامه داد: «به روال گذشته دستنویس کارگردان‌های بخش اصلی جشنواره را خواهیم داشت و تعدادی از سینماگران هم درباره جشنواره فیلم فجر و جایگاه آن اظهار نظر کرده‌اند که در ابتدای کتاب خواهد آمد.»

او ادامه داد: «یکی از ویژگی‌های این کتاب بخش بزرگداشت‌ها است که طراحی متفاوتی صورت گرفته و عکس‌های ویژه‌ای از افرادی که در این دوره بزرگداشتشان برگزار می‌شود توسط حسن هندی گرفته شده است.»

کاتالوگ سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر شامل اطلاعات کامل فیلم‌ها و آثار حاضر در جشنواره و معرفی اعضای هیات انتخاب، داوری و مدیران ستادی جشنواره به دو زبان فارسی و انگلیسی در 328 صفحه منتشر خواهد شد.

محمد تهرانی مدیریت اجرایی و طا‌ها ذاکر مدیریت هنری این کتاب را عهده دار هستند و در تحریریه نیز نام‌های چون مهدی متناصری، مهرناز رازقی و سهیل صلاحی‌زاده به چشم می‌خورند. پرستو و پریا فرهادی به عنوان مترجم با این کتاب همکاری دارند، فریده براتی اجرای گرافیک را بر عهده داشته و مهدی قریشی طراح سه بعدی کاتالوگ جشنواره است. در بخش عکس هم امیر خلوصی، رضا پهلوان و کژال دولتشاهی همکاری دارند.

مسعود نجفی علاوه بر این کتاب تاکنون سردبیری بیش از 20 کتاب جشنواره‌های مختلف را برعهده داشته است.

 

رونمایی از آنونس و پوستر‌های جشنواره فیلم فجر فردا در فرهنگسرای ارسباران
پوستر‌های سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر یکشنبه هشتم بهمن با حضور محمدرضا عباسیان در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می‌شود.

پوستر‌های جشنواره شامل بخش‌های سینمای ایران، سینمای جهان، ‌سینما حقیقت، بزرگداشت‌ها و... توسط بیژن جناب از طراحان برجسته کشور طراحی شده است. این پوستر‌ها در دومین نشست خبری جشنواره با حضور دبیر جشنواره و اصحاب رسانه رونمایی خواهد شد.

آنونس جشنواره نیز که توسط بهرام عظیمی کارگردان انیمیشن ساخته شده، در این مراسم رونمایی خواهد شد.

بیژن جناب متولد 1330 از تهران، لیسانس گرافیک از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و فوق لیسانس طراحی و گرافیک از دانشگاه آیواستیت آمریکا، مدرس دانشگاه تهران، دانشگاه الزهرا، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشکده صدا و سیماست.

او جایزه لوح زرین سومین بیینال طراحان گرافیک ایران و عضویت در هیئت داوری چندین دوره جشنواره را در کارنامه خود دارد.
 

دبیر جشنواره درگذشت مسعود بهنام را تسلیت گفت
محمدرضا عباسیان دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با ارسال پیامی درگذشت هنرمند ارزشمند سینما شادروان مسعود بهنام را تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر آمده است: «مسعود بهنام بخشی از تاریخ سینمای ایران بود که امروز دیگر در میان ما نیست. خدمات بهنام به سینما و تلاش‌های او برای ارتقاء این سینما، بویژه، در عرصه بروز رسانی امکانات و بالا بردن فن آوری‌های سینمایی، نقش و تاثیر بسیاری داشت و به یقین، آثار این خدمات تا سال‌ها ادامه خواهد یافت.

تلاش‌های بهنام صدای سینمای ایران را واضح و شفاف به گوش بسیاری رساند و کمک شایانی کرد تا صدای سینمای ایران بهتر شنیده شود. وظیفه‌ام می‌دانم درگذشت یکی از بهترین متخصصان سینما را به خانواده محترم این هنرمند و به تمامی خانواده سینما تسلیت بگویم.»

مسعود بهنام سال 1334 در شهر کرمانشاه متولد شد. در سال 1354 فارغ التحصیل مدرسه عالی تلویزیون و سینما شد. او کار سینما را از سال 1365 با صدابرداری «شبح کژدم» به کارگردانی کیانوش عیاری آغاز کرد. بهنام متخصص صدا گذاری و صدا برداری در سینمای ایران بود ودرطراحی صدا، صداگذاری و میکس فیلم‌های بسیاری از آثار درخشان سینمای ایران را برعهده داشت.

 

آیین اختتامیه بخش بین‌الملل 16 بهمن برگزار می‌شود
 آیین اختتامیه بخش بین‌الملل سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر 16 بهمن‌ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

در این مراسم برگزیدگان بخش‌های مسابقه سینمای بین‌الملل (جام جهان‌نما)، سینمای سعادت (مسابقه فیلمسازان جهان اسلام) معرفی و سیمرغ‌های این بخش اهدا می‌‌شود.

16 بهمن‌ماه؛ آغاز نمایش فیلم‌های مستند جشنواره فجر در برج میلاد
 نمایش فیلم‌های مستند بخش مسابقه و خارج از مسابقه سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از روز دوشنبه 16 بهمن‌ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد آغاز می‌شود.

اسامی فیلم‌های بخش مسابقه مستند (سینما حقیقت) به شرح زیر است: 

 «آخرین روزهای زمستان» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «به نام آزادی» به کارگردانی سید محسن موسوی، «پرندگان در سرزمین برف و آفتاب» به کارگردانی فرشاد افشین‌پور، «پسرانی با گوش‌های شکسته» به کارگردانی نیما شایقی، «در جستجوی گمنامی» به کارگردانی علیرضا کرمی، «رودخانه لیان» به کارگردانی رامتین بالف، «سووز (شوش)» به کارگردانی فرشاد اکتسابی، «شما چه کسی هستید؟» به کارگردانی وحید چاووش، «صندلی شماره 257» به کارگردانی محسن خان جهانی، «مشتی اسماعیل» به کارگردانی مهدی زمان‌پور کیاسری، «نغمه‌های محمدی» به کارگردانی شهرام علیدی، محمودرضا ثانی، ‌ رضا ابیات و سیاوش ابراهیم‌زاده به تهیه کنندگی محمد علی حسین‌نژاد
 

همچنین اسامی فیلم‌های مستند خارج از مسابقه به شرح زیر است: «حاج کاظم» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مسعود نجفی، «بهانه‌ای برای بودن» به کارگردانی علی پالیزدار، «میراث آلبرتا 2» به کارگردانی حسین شمقدری
 

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 273228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =