مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور اظهار کرد: در صورت موافقت و تائید شورای نگهبان، انتخابات سال آینده بصورت رایانه‌ای برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین،حسنعلی نوری در حاشیه همایش آموزشی و توجیهی انتخابات که با حضور فرمانداران و بخشداران استان‌های بوشهر و فارس در بوشهر برگزار شد گفت: انتخابات شوراهای شهر و روستا در تمام شهرها و روستاهای بالای 20 خانوار و 100 نفر جمعیت در سال آینده برگزار خواهد شد.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در صورت هماهنگی لازم با شورای نگهبان و موافقت این شورا، انتخابات رایانه‌ای در کشور برگزار شود و در برخی حوزه‌ها نیز اخذ الکترونیکی رای را داشته باشیم. همچنین در صورت موافقت شورای نگهبان نسبت به برگزاری مکانیزه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اقدام خواهیم کرد.
نوری در پاسخ به پرسشی درباره زمان آغاز به کار رسمی فعالیت ستاد انتخابات وزارت کشور نیز گفت: برای مشخص شدن تاریخ دقیق در انتظار اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری هستیم تا پس از تصویب، زمان قطعی را مشخص کنیم.
مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور در ادامه خاطرنشان کرد: همزمانی دو انتخابات در 24 خرداد سال آینده، نیازمند تعامل، آموزش و شناخت مجریان انتخابات از قوانین انتخاباتی است و در همین راستا همایش‌های منطقه‌ای آموزش انتخابات در کشور برگزار می‌شود. بر این اساس تاکنون سه دوره همایش آموزشی و توجیهی انتخابات در استان‌های قزوین، خوزستان و یزد برگزار شده و بوشهر نیز میزبان چهارمین دوره این همایش‌های منطقه‌ای است. تا پایان کار این همایش‌ها در کل کشور 11 همایش توجیهی و آموزشی انتخابات با حضور تمام استان‌های کشور برگزار می‌شود.
وی همچنین در همایش آموزشی و توجیهی انتخابات در بوشهر تاکید کرد: انتخابات فرصت هنرنمایی ملت بزرگ ایران است و این انتخابات تنها بر جغرافیای ایران تاثیرگذار نیست بلکه تحولات منطقه‌ای هم به دنبال خواهد داشت. میثاق ملی می‌بندیم که بر اساس باورها، ارزش‌ها و تعهدی که با امام (ره) و شهدا داریم، این فرصت را فراهم کنیم تا انتخاباتی باشکوه برگزار شود.
مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور با بیان اینکه "میثاق ما در برگزاری انتخابات، قانونمداری، امانتداری، عدالت‌محوری و مشارکت گسترده مردم در انتخابات است"، افزود: دشمن به دنبال ایجاد نارضایتی مردم و تفرقه بین مسئولان است؛ بنابراین مسئولان باید با اتحاد و انسجام زمینه برگزاری باشکوه انتخابات را فراهم کنند.
نوری در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به نزدیک شدن به دهه فجر اظهار کرد: دهه فجر فرصتی برای مرور داشته‌های انقلاب و بهانه‌ای برای زدودن غبار از خاطرات انقلاب است. مرسوم است در این ایام تابلویی از خدمات و تلاش‌های مسئولان برای ملت گشوده شود و امروز به جرات می‌توان گفت در خلق این تابلو ملت بزرگ ایران نقش‌آفرینی می‌کنند.
وی اضافه کرد: اکنون در عرصه جدیدی از مبارزه هستیم و مسئولان سربازان این مبارزه و نبرد هستند و باید بدانیم اثرات این نبرد قرار است سرنوشت کدام طرف را باید مشخص کند. در ابتدای انقلاب دشمن به این نتیجه رسید که اگر این حکومت به سرانجام برسد جایی برای زیاده‌خواهی آنان نخواهد بود.
مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور در پایان با بیان اینکه "بوشهر مظهر قدرت اتمی ایران اسلامی است"، گفت: دشمن در سال 88 به دنبال انقلاب رنگین در ایران بود و هدف نهایی آنان هم براندازی نظام اسلامی بود. اگر در فتنه تجربه کسب کردیم، دشمن هم تجربه کسب کرد و اگر این توطئه را تجزیه و تحلیل کردیم، آن‌ها هم توطئه را تجزیه و تحلیل خواهند کرد.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 273243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =