رئیس مجلس دیدارهای جداگانه‌ای با رئیس مجلس اعلای عراق و مفتی سوری داشت.

به گزارش اداره اخبار مجلس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ملاقات خود با سیدعمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه دو کشور ایران و عراق به عنوان ملت‌های دارای سابقه تمدن و فرهنگ مشترک، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار توسعه روابط دو کشور در همه بخش‌هاست.
وی با اشاره به توطئه دشمنان در ایجاد تفرقه بین ملت عراق، تصریح کرد: مردم هوشیار و انقلابی عراق با پرهیز از اختلافات، این نقشه‌ها را ناکام خواهند گذاشت.
رئیس مجلس با بیان اهمیت موضوع وحدت ملی و اتحاد گروه‌ها و طوائف در کشور عراق، بر ضرورت پرهیز از اختلاف که خواست دشمنان است، تأکید کرد.
در این دیدار همچین سیدعمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، با تشریح آخرین وضعیت مناسبات منطقه‌ای و اوضاع کشور عراق، گفت: با درایت و سعه صدر مسئولان و هوشمندی و دقت نظر مردم، توطئه دشمنان با شکست مواجه خواهد شد.
همچنين رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با مفتی سوریه، با تأکید بر تداوم حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت سوریه، اظهار داشت: گفت: هیچ چیز نمی‌تواند مانع ادامه حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایرانی از ملت و دولت سوریه در شرایط کنونی شود.
وی با بیان اینکه ملت و دولت سوریه در بحران کنونی مظلوم واقع شده‌اند، افزود: رژیم صهیونیستی بیشترین نفع را از تضعیف سوریه در شرایط کنونی منطقه خواهد برد.
رئیس مجلس در ادامه با تأکید بر اهمیت نقش روحانیون و علمای دینی در روشنگری و بیان حقایق تحولات کنونی، یادآور شد: با توجه به نفود روحانیون و علمای دینی، روشنگری و بیان حقایق و واقعیت‌های جاری و ماهیت گروه‌های ترویستی می‌تواند در حل سریع‌تر مسئله سوریه بسیار مؤثر باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص)، ابراز امیدواری کرد که به برکت این میلاد بزرگ، مشکلات جهان اسلامی به ویژه مردم سوریه هر چه سریعتر برطرف شود.
«شیخ احمد حسون» مفتی سوریه نیز در این دیدار ضمن تبریک میلاد پیامبر اسلام، گفت: مشکلات و فشارهای کنونی علیه ایران و سوریه بخاطر حمایت از مردم مظلوم فلسطین علیه تجاوزات رژیم اشغالگر قدس است.
وی در ادامه با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت سوریه در شرایط کنونی، تصریح کرد: مردم سوریه هیچگاه پشتیبانی‌های ایران را فراموش نخواهند کرد.
«احمد حسون» همچنین با اشاره به اقدامات گروه‌های تروریستی در نابودی و غارت زیرساخت‌های عمرانی، خدماتی و اقتصادی سوریه، متذکر شد: ده‌ها کارخانه، بیمارستان و مراکز اقتصادی و تجاری در سوریه توسط گروه‌های تروریستی نابود و تجهیزات و لوازم آنها به غارت رفته است.
وی اضافه کرد: گروه‌های تروریستی با آگاهی از نقش روحانیون در بیان واقعیات جاری سوریه، جمع زیادی از علما و روحانیون را ترور کرده‌اند.
مفتی سوریه همچنین بر نقش مهم بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی این کشور تأکید کرد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 273844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =