به ازای هر آمریکایی 38 گلوله در این کشور فروخته می شود.

گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس:

شبکه خبری "الجزیره" گزارش داد، فروش انواع سلاح و مهمات شخصی در آمریکا سال گذشته به رکورد جدیدی رسید و امسال بهای آنها افزایش یافت.

گروههای مخالف فروش سلاح در آمریکا درباره پیامدهای این پدیده هشدار می دهند، به ویژه که گروه های شبه نظامی مخالف حکومت در آمریکا گسترش یافته است. بعضی از انواع مهمات در آمریکا کمیاب شده و بهای آن تا 50 درصد افزایش یافته است.

"ایرل" صاحب یک فروشگاه سلاح در واشنگتن درباره علت افزایش تقاضای سلاح و مهمات گفت: "افزایش تقاضا، دو علت دارد. مردم به انبار کردن مهمات اقدام می کنند، زیرا آنان تصور می کنند به زودی قانون جدیدی برای ممنوعیت فروش یا اعمال مالیات بر مهمات تصویب خواهند کرد. مساله دوم این است که بخش زیادی از مهمات به خاورمیانه فرستاده می شود."

خرید مهمات در آمریکا هیچ محدودیتی ندارد. فروش گلوله در آمریکا سال گذشته به 12 میلیارد گلوله رسید و متوسط تعداد گلوله های فروخته شده در این سال به ازای هر شهروند آمریکایی، 38 گلوله است.

این در حالی است که جنایت در آمریکا به کمترین میزان در 10 سال گذشته رسیده است.

"کلاید ویلکاکس" استاد علوم سیاسی در دانشگاه "جرج تاون" در این مورد به الجزیره گفت: " باراک اوباما درباره محدود کردن فروش سلاح یا اعمال مالیات بر مهمات نگفته است، اما به طور معمول شرکتهای اسلحه سازی هر زمان که رئیس جمهور دموکرات باشد تلاش می کنند طرفداران سلاح را بترسانند که دموکراتها به دنبال گرفتن سلاح از آنان هستند.

به همین علت، فروش سلاح و مهمات افزایش می یابد و این پدیده در زمان بیل کلینتون هم رخ داد. "

کد خبر 27426

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =