«به زودی»، عبارتی تکراری که در چند ماه گذشته اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سخنگویش درباره دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 بیان کرده اند.

شبکه خبری پرس تی.وی، به نقل از کاترین اشتون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت که اشتون با اطمینان اعلام کرد که مذاکرات ایران و 1+5 به زودی برگزار می‌شود.

 وی افزو:«من مطمئن هستم که این مذاکرات در آینده نزدیک برگزار می‌شود.»

روز چهارشنبه علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که تاکنون زمان و مکان جدیدی برای مذاکرات ایران و 1+5 بین دو طرف توافق نشده است.

پیش از این مصر یکی از گزینه های جدید برای انجام مذاکرات از سوی ایران پیشنهاد شد. موضوعی که با واکنش متکی وزیر سابق امور خارجه ایران مواجه شد و وی طرح این مساله از سوی مسئولان دستگاه دیپلماسی را «اقدامی ناپخته» عنوان کرد.

سوئیس، قزاقستان و سوئد نیز از جمله گزینه هایی هستند که برای میزبانی مذاکرات اعلام آمادگی کرده اند. با این حال کارشناسان  ایرانی معتقدند مهمتر از محل مذاکرات، محتوای آن است و1+5 باید در این زمینه موضع مشخصی داشته باشد. 

تا کنون ایران و 1+5 چند دور از مذاکرات را برگزار کرده‌اند. آخرین دور از مذاکرات در مسکو و در ژوئن سال 2012 برگزار شد. هشت ماه از آخرین نشست ایران و 5+1 در مسکو می گذرد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 274375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =