به گفته یک متخصص پروتزهای دندانی، امروزه پوسیدگی دندان شایع‌ترین بیماری پس از سرماخوردگی است، به طوری که هر فرد در طول زندگی حداقل یک یا چند دندان پوسیده و یا پرشدگی‌های دندان را تجربه کرده است.

دکتر محمد حسین دشتی، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: امروزه با توجه به شیوع پوسیدگی و مشکلات دندانی در میان افراد جامعه آن را می‌توان شایع‌ترین بیماری پس از سرماخوردگی دانست این در حالی است که گاه می‌توان آن را از سرماخوردگی نیز شایع‌تر دانست بنابراین با مشاهده علائمی چون حساسیت دندان نسبت به سرما و گرما، وجود نقاط قهوه‌ای و سیاه روی دندان، احساس دردهای کوتاه و موقت هنگام جویدن غذا به خصوص شیرینی‌جات و تورم لثه، باید به پوسیدگی مشکوک شد.

وی افزود: متاسفانه در اغلب موارد بیمار زمانی متوجه پوسیدگی دندان می‌شود که این پوسیدگی عمیق شده و حتی به عصب رسیده است، این در حالی است که تنها با مراجعه حداقل سالی یک بار به دندانپزشک و تهیه رادیوگرافی دندان‌ها می‌توان قبل از ایجاد درد و ناراحتی به پوسیدگی های خفیف و کوچک پی برده و با انجام کارهای ترمیمی آنها را برطرف کرد.

این استاد دانشگاه در خاتمه تاکید کرد: با رعایت بهداشت دهان و دندان، مسواک زدن پس از صرف هر وعده غذایی و استفاده حداقل روزی یک بار از نخ دندان قبل از مسواک زدن می‌توان به میزان قابل توجهی از پوسیدگی و بیماری های دهان و دندان جلوگیری کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 27448

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =