ایسنا نوشت:

وزیر دفاع آمریکا گفت که تصمیمات در خصوص هدف قرار دادن اهداف تروریستی توسط هواپیماهای بدون سرنشین با "بی ملاحظه‌گی" اتخاذ نمی‌شود. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، لئون پانه‌تا، وزیر دفاع آمریکا گفت: کسانی که حملات با هواپیماهای بدون سرنشین را مجاز اعلام کرده‌اند، اطمینان دارند که بر روی کسی تمرکز دارند که تهدید مستقیمی برای آمریکاست. این مقام آمریکایی در مصاحبه با شبکه خبری ان بی سی، اظهار کرد: تعیین اهداف روندی وقت‌گیر است و نیازمند کسب مجوزهای حقوقی و نیز انجام حملات با کمترین خسارت است.
وی همچنین در خصوص پرسشی مبنی بر خسارات وارد شده از سوی حملات هوایی آمریکا گفت: واشنگتن به چنین مسائلی توجه ویژه دارد اما ما باید هر آنچه در توان داریم علیه دشمنان خود به کار بگیریم. رئیس پنتاگون در ادامه تصریح کرد، زمانی که به عنوان مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) فعالیت می‌کرد، متوجه شد که وی باید تصمیمی سرنوشت‌ساز اتخاذ کند. وی در ادامه اذعان کرد که سازمان سیا از اطلاعاتی که به وسیله تکنیک غرق مصنوعی جمع‌آوری شده بود، برای دستگیری اسامه بن لادن، سرکرده سابق القاعده استفاده کرد.

این مقام آمریکایی در ادامه گفت که برخی از اطلاعات که برای تعیین موقعیت بن لادن بود نیز از طریق شکنجه به دست آمده بود. این اعتراف چند ماه پس از گمانه‌زنی‌ها در خصوص نقش تکنیک غرق مصنوعی صورت گرفت که این روش از سوی بازجویان سیا به کار گرفته شده بود. انتقادات بسیاری نیز پس از پخش فیلم "30 دقیقه بامداد" که به دستگیری و کشتن بن لادن در دوم می سال 2011 مطرح شد که شیوه شکنجه غرق مصنوعی را به تصویر کشید. پانه‌تا در ادامه مصاحبه خود گفت: ما برای آنکه پازل اطلاعاتی خود را در خصوص بن لادن تکمیل کنیم از اقدامات بسیاری استفاده کردیم. در برخی موارد این اطلاعات از طریق تکنیک‌هایی به دست آمد که شامل شکنجه نیز بود. با این حال این وزیر دفاع آمریکا گفت که بخش‌هایی از اطلاعات نیز بدون توسل به خشونت و شکنجه به دست آمده است. وی درباره فیلم 30 دقیقه بامداد عنوان داشت: نباید فراموش کرد که در وهله اول این یک فیلم است که دارای تصاویری تدوین شده است. ما در دنیای واقعی زندگی می‌کنیم و عملیات بن لادن نیز واقعیت داشت. دایان فاینشتاین، رئیس کمیته اطلاعات سنا پیشتر عنوان داشته بود که در بازجویی از یکی از همراهان بن لادن که منجر به رهگیری رهبر سابق القاعده شد، از تکنیک غرق مصنوعی استفاده نشده بود.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =