عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: تمام نامزدهای احتمالی پایداری به صورت تیمی با نامزد جبهه همکاری می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، مجید متقی‌فر عضو شورای مرکزی جبهه پایداری درباره آخرین وضعیت انتخاباتی جبهه پایداری، گفت: تا کنون دیده نشده است کسی گفتمان جبهه پایداری را نقد کند بلکه به شیوه ها و روش های پایداری ایراد می‌گیرند در حالی که شیوه هر گروهی برگرفته از مبانی فکری آن گروه است.
وی ادامه داد: سال گذشته در همین ایام جبهه پایداری زیر بمباران سنگین تهمت‌ها و اهانت‌ها از سوی دوست و دشمن قرار داشت و حتی آیت الله مصباح نیز مورد هجمه قرار گرفتند چرا که احساس می‌شد این عظمت گفتمان است که جریانات مختلف را به هراس انداخته است در حالی که این هیمنه از جبهه پایداری نیست بلکه از خود اسلام است و هر کس داعیه اسلام داشته باشد خداوند او را تقویت می‌کند.
گزیده اظهارات عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت و گو با فارس در ادامه می آید:
• مشکل ما با منتقدین و مخالفین در مبانی گفتمان سیاسی است که دیانت و سیاست را عین هم تلقی نمی‌کنند و این دو را در هم تنیده نمی‌بینند. به ما می گویند بیایید به آنچه ما از پیش ساخته‌ایم بپیوندید در حالیکه هیچ مشورتی با ما در فرایند شکل گیری این مدل نشده است.
• ما در انتخابات مجلس هم حرفمان این بود که نمی‌توانیم کنار کسی بنشینیم که در جریان فتنه و حتی بعد از آن سکوت کرده و نمی‌توانیم با کسانی که در اذهان مردم در قضیه فتنه نمره قابل قبولی نگرفته‌اند اتحاد داشته باشیم؛ ما می‌گفتیم انتخابات را شرکت سهامی فرض نکنید که هر گروهی و حزبی منافع خود را مطالبه کند و منافع مردم قربانی مطامع حزبی و گروهی یا چهره های سیاسی شود؛ چگونه از این نگاه معامله گرانه وحدت حاصل می‌شود وکلام امام در کجای این نگاه قرار دارد که فرمود تمام مقصد ما مکتب ماست؟
• اگر قرار باشد ائتلافی هم اتفاق بیفتد گروه‌ها باید دنبال گزینه اصلح باشند دراین صورت جبهه پایداری با سایر گروههای اصولگرا می‌تواند ائتلاف کند.
• جبهه پایداری در زمان انتخابات مجلس لیست 30 نفره‌ای ارائه داد که کمتر از نصف آن اعضای پایداری بودند و بقیه افراد دیگری بودند و ما تصمیم گرفتیم این افراد را با این که از ما نبودند در لیست خود قرار دهیم.
• درباره مطرح شدن نام میرکاظمی به عنوان گزینه جبهه پایداری در انتخابات، هنوز برای مذاکرات زود است و عجله‌ای نداریم. نگاه جبهه در این زمینه وسیع است اما نام وی نیز در پایداری مطرح است چرا که او نیز از یک سری شاخص‌ها و برجستگی‌ها برخوردار است. غیر از آقای میرکاظمی برخی دیگر از افراد نیز وی میزبررسی هستند.
• آقای سعید جلیلی هم این نگاه را قبول دارد و عمل به تکلیف می‌کند. برای کسی که رزمنده اسلام است و خود را سرباز ولایت می‌داند، جا مهم نیست بلکه عمل به تکلیف مهم است. دوستان ما یک خوبی دارند که از آمدن در این سطح اشتیاق شخصی ندارند و این ویژگی از خوبی‌های آنهاست و موضع تقوای این افراد را نشان می‌دهد نه کسی که همه کائنات را به هم می‌ریزد و از هر ابزاری استفاده می‌کند تا رئیس جمهور شود و برای رئیس جمهور شدن با هر تفکری سازش می‌کند. این طرز تفکر خطرناک است از این رو نه جایز است به چنین فردی رای داد و نه جایز است او نامزد شود چرا که دویدن به سمت پست و مقام جاه طلبی است و این امر همیشه در اسلام مذموم بوده است.
• آقای فتاح کمتر از دیگران مطرح نیست. آقای فتاح چهره‌ای خدوم، باتجربه، مدیری لایق، متدین است که می‌تواند برای کاندیداتوری مطرح باشد.
• وقتی برنامه انتخابات تیمی پیگیری شود، مشکلی پیش نمی‌آید و در حال حاضر برنامه‌های دولت آینده در حال تدوین است و هر کس تعیین شد برنامه‌ را دریافت می‌کند. برنامه ها متعلق به فرد نیست بلکه متعلق به نظام است و قرار است مجموعه‌ای که نماد اندیشه ولایی باشد جلو بیاید. برنامه ریاست جمهوری که با رویکرد علمی و دینی در حال تدوین است اگر رئیس جمهور از جبهه پایداری هم نباشد این برنامه قابل استفاده است.
• درباره برنامه ریاست جمهوری جبهه پایداری، دوستان پیگیر هستند البته به تلاشی که می‌شود بستگی دارد و احتمال می‌رود تا آخر سال این برنامه جمع‌بندی شود.
• درباره مسئول برنامه ریاست‌جمهوری در جبهه پایداری، دوستان مجلس این برنامه را پیگیری می‌کنند برخی مسائل بصورت مبسوط به بحث گذاشته می‌شود و این کاری پژوهشی است. تیم‌هایی تشکیل شده و اطلاعات جمع‌آوری می‌کنند وقتی به جمع‌بندی رسیدند در جلسه شورا با حضور همه اعضاء برسی می‌شود.
• درباره این موضوع که اخیرا سخنگوی جبهه پایداری اعلام کرد که جبهه پایداری به فهرست 3 نفره‌ای از کاندیداها رسیده است. و این که این 3 نفر احتمالا همان آقایان جلیلی، لنکرانی و فتاح هستند؛ بله، همین 3 نفرند اما فهرست بسته نیست افراد دیگری که ظرفیت داشته باشند ممکن است بررسی شوند.
• با جابجایی اشخاص نقش جریان انحرافی کم‌رنگ نمی‌شود و ممکن است فردی از منزل خود هم نقش‌آفرینی کند. افرادی که انحرافی هستند، هنوز به نظر ما تاثیر گذارند و اینها یک تیم هستند این جابجایی نیز به این نیت اتفاق نیفتاده که تاثیرگذاری را کم کنند بلکه ممکن است تاثیرگذاری وی بیشتر هم بشود.
/27295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =