تیم ملی ایران در آغاز مسابقات انتخابی جام ملت های 2015 آسیا روز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی میزبان لبنان است.

به گزارش خبرآنلاین؛ ایران و لبنان تاکنون 7 بار در مسابقات رسمی باهم روبرو شده اند که ایران 5 برد و لبنان نیز یک برد بدست آورده اند و یک بازی نیز به تساوی انجامیده است. تنها تساوی دو تیم در اولین رویارویی شان در سال 1375 بود که در جریان یک بازی دوستانه رقم خورد و 6 بازی بعدی برنده داشته است. لبنان در بین کشورهای عربی خاورمیانه آسان ترین حریف برای فوتبال ایران بوده است.
تیم ملی ایران 14 گل وارد دروازه لبنان کرده و یک گل از این تیم دریافت کرده است. بهترین پیروزی ایران مقابل لبنان نیز برد 4- صفر در افتتاحیه جام ملت های آسیا 2000 در بیروت است. تنها برد لبنان نیز در شهریور ماه امسال و در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 بود.
از 7 بازی رسمی دو تیم، یک بازی در جام ملت های آسیا، یک بازی در مقدماتی جام جهانی، دو بازی در چارچوب مقدماتی جام ملت های آسیا، دو بازی در جام غرب آسیا و یک بازی نیز دوستانه بوده است.
 ایران و لبنان در مسابقات مقدماتی جام ملت های 2004 آسیا نیز همگروه بودند که ایران هر دو بازی را با برد به پایان برد: 3- صفر در بیروت و 1- صفر در تهران.
علی دایی با 6 گلی که وارد دروازه لبنان کرده است، بهترین گلزن ایران مقابل لبنان بوده است. حمید استیلی و علیرضا نیکبخت واحدی نیز هر کدام دو گل به لبنان زده اند و کریم باقری، علی کریمی، یحیی گل محمدی و جواد نکونام دیگر گلزنان ایران مقابل لبنان بوده اند.

252 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =