محسن قرایی می‌گوید افشین هاشمی از شروع تا انتهای پروژه سینمایی «خسته نباشید!» به عنوان دیگر کارگردانان در کنار او حضور داشت و اسم او باید به تیتراژ فیلم برگردد.

بهناز شیربانی: فیلم سینمایی «خسته نباشید!» به کارگردانی محسن قرایی سه‌شنبه عصر در مرکز همایش‌های برج میلاد به نمایش درآمد و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.
 

این فیلم درباره زوجی جهانگرد است که یکی از آن‌ها زنی ایرانی است که در پنج سالگی ایران ترک کرده و اکنون پس از 50 سال به پیشنهاد همسرش به کشور بازگشته است. همراهی این زوج با دو جوان ماجراهایی به همراه دارد.  

پس از نمایش «خسته نباشید!» نشست پرسش و پاسخ این فیلم با حضور قرایی، سپیده عبدالوهاب تدوینگر، اشکان اشکانی فیلمبردار، جلال فاطمی، فرزاد باقری، حسام محمودی بازیگران و رضا مرتضوی آهنگساز در برج میلاد برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست قرایی با اشاره به ساختار فیلم گفت: «سعی کردیم فیلمی بی‌ادعا با تکیه به تلاش جمعی یک عده جوان ساخته شود. همگی به ارائه یک محصول خوب فکر می کردند. در نهایت خواستیم با ساخت این فیلم پیام صلح، محبت و دوستی را منتقل کنیم.»
 

او ادامه داد: «در میانه‌های راه این فیلم اتفاق تلخی افتاد که کام همه ما را تلخ کرد. نام افشین هاشمی به عنوان کارگردان از تیتراژ فیلم حذف شد. می توانم شهادت دهم که او از ابتدای ساخت «خسته نباشید!» با نهایت عشق و تلاش کار کرد و تا انتها با ما بود. در انتها خواهش می‌کنم از مسئولین محترم و عاجزانه از آن‌ها می خواهم نام هاشمی را به عنوان کارگردان دیگر فیلم به تیتراژ برگردانند و این خواهش من از شخص آقای شمقدر ی است.»

 

قرایی در پاسخ به این سئوال که دلیل اصلی حذف نام افشین هاشمی به عنوان کارگردان از تیتراژ فیلم چه بوده گفت: «در میانه راه به ما اعلام شد که افشین هاشمی به دلیل نداشتن نمونه کار مجوز کارگردانی ندارد. امیدوارم «خسته نباشید!» نمونه کار خوبی برای او باشد.»

 

او ادامه داد: «رضا میرکریمی اردیبهشت 91 پیشنهاد ساخت این فیلم  را با من و هاشمی مطرح کرد. آشنایی ما با میرکریمی به فیلم «یه حبه قند»بر می گردد که من در آن فیلم دستیار و برنامه‌ریز بودم و هاشمی مشاور امور بازی بود.»

 

قرایی در ادامه درباره حضور باران کوثری در این فیلم گفت: «باران کوثری لطف کرد و با دستمزد بسیار کم با این پروژه همکاری کرد، اما در ادامه مسائلی برای او ایجاد شد که ناچار شدیم جایگزینی برای او در فیلم پیدا کنیم.»

 
فرزاد باقری بازیگر فیلم در ادامه نشست گفت: «من بازیگر تئاتر هستم و در کرمان فعالیت می‌کنم. هشت ماه پیش حسن قرایی و افشین هاشمی از تعدادی بازیگر تئاتر تست بازی گرفتند و خوشبختانه برای حضور در این فیلم انتخاب شدم.»

 

او ادامه داد: «این فیلم کار اول خیلی از عوامل فیلم بود، اما همه چیز حرفه‌ای بود. برای من یک رویا بود که بتوانم با رضا میرکریمی کار کنم.»

 

حسام محمودی دیگر بازیگر فیلم گفت: «من هم بازیگر تئاتر هستم و به پیشنهاد افشین هلشمی در این فیلم حاضر شدم. در مراحل پیش‌تولید هر دو کارگردان روی تمرین تاکید داشتند. ما حدودا دو ماه دورخوانی داشتیم.»

 

در ادامه کارگردان فیلم سینمایی «خسته نباشید!» گفت: «این فیلم در 45 جلسه فیلمبرداری و با بودجه اندک ساخته شد. صرفه‌جویی در این کار از محل دستمزد کم بازیگران تامین شد. نزدیک به 300 میلیون تومان هزینه ساخت فیلم شد.»

 

جلال فاطمی دیگر بازیگر این فیلم سینمایی گفت: «من از دوران دبیرستان به آمریکا رفتم و 20 سال در آنجا زندگی کردم. برای ساخت یک فیلم مستند به ایران آمدم و باز به آمریکا برگشتم. بعد از چند سال باز به ایران برگشتم و چند تله‌فیلم و فیلم «نخودی» را ساختم. بعد از آن فیلم «بچگیتو فراموش نکن» را کارگردانی کردم که توقیف شد و هنوز دلیلش را نمی‌دانم. از دوستان وزارت ارشاد می‌خواهم تکلیف این فیلم را روشن کنند.»

 

او ادامه داد: «بازی در فیلم «خسته نباشید!» تجربه سختی بود. به نظر من انرژی فیلم اولی پشت کار بود. به بودنم در این فیلم افتخار می کنم.»

 

سپیده عبدالوهاب تدوین‌گر فیلم در ادامه گفت: «آقایان قرایی و هاشمی دلیل اصلی حضورم در این فیلم بودند. من از مراحل ابتدایی فیلمنامه با دوستان بودم و همزمان با فیلمبرداری تدوین را انجام می‌دادم. این فیلم یکی از بی‌مسئله‌ترین فیلم‌هایی بود که کار کردم.»

 

رضا مقصودی آهنگساز در ادامه گفت: «سابقه همکاری من با افشین هاشمی به تئاتری که با هم کار کردیم برمی‌گردد. از آنجا که افشین کمانچه‌زن خوبی است، از ابتدای پروژه درباره بافت موسیقی فیلم با هم صحبت کردیم.»

 

قرایی در پاسخ به این سئوال که آیا این فیلم می تواند در گیشه موفق باشد یا خیر گفت: «در چند سال اخیر فیلم‌هایی ساخته شده که قواعد گیشه را به هم زده‌اند، مثل «طلا و مس»که بدون حضور سوپراستار توانست فروش خوبی داشته باشد. به نظر من ذائقه مخاطبان ما کمی عوض شده است. بازیگر می تواند مخاطب را به سالن سینما بکشاند، اما فیلمنامه  و داستان خوب هم برای فروش عامل مهمی است.»

 

اشکان اشکانی فیلمبردار «خسته نباشید!» در ادامه گفت: «من تا پیش از این سابقه دوستی با آقایان قرایی و هاشمی را نداشتم. خوشحالم وارد فیلمی شدم که شکل تولید آن مستقل بود.»

 

او ادامه داد: «رابطه صمیمی بین اعضای گروه شکل گرفت که این مسئله را مدیون آقایان قرایی و هاشمی هستیم. دوستی ما تازه شروع شده است.»

 

در ادامه قرایی گفت: «بجز حوزه هنری که سرمایه‌گذاری این کار را تقبل کرد، هیچ نهاد دیگری دخیل نبود. باید از حوزه تشکر کنم که امکان ساخت فیلم را برای ما فراهم کرد.»

 

او در ادامه در پاسخ به این سئوال که آیا حوزه هنری در طول مراحل ساخت اعمال نظر کرد یا خیر، گفت: «اعمال نظر نشد. آقای میرکریمی در کنار ما بود و اگر مشاوره‌ای بود از طریق او به ما می‌رسید.»

 

یدالله شادمانی دیگر بازیگر فیلم در پایان گفت: «من بازنشسته آموزش و پرورش هستم و 40 سال است در تئاتر فعالیت می‌کنم. جای آقای هاشمی را خالی می کنم چرا که تا آخرین لحظه فکر می‌کردم کارگردان اصلی فیلم او است.»

 

هاشمی دیگر کارگردان «خسته نباشید!» در تمام طول نشست در انتهای سالن حضور داشت و اسم او به دفعات توسط عواملی که پشت تریبون حاضر بودند تکرار شد.
 

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =