نماینده ارومیه اقدام رئیس جمهور در صحن علنی مجلس در منظر جهانی را امری خلاف قانون و شرع دانست که موجبات ناامنی روانی جامعه را فراهم کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، نادر قاضی پور نماینده ارومیه در نطق میان دستور با بیان این که حقوق کارمندان، کارگران و بازنشستگان باید در شش ماهه دوم سال افزایش می یافت، گفت: فراکسیون کارگری حداقل حقوق آنان را در سال 92 بدون اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها 100 هزار تومان اعلام کرده که اگر فاز دوم این طرح اجرا شود حقوق کارگران به 2 میلیون تومان باید برسد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که افزایش قیمت خودرو ضربه مهلکی به مردم است افزود: چرا تعزیرات حکومتی با افزایش صعودی قیمت خودرو مبارزه نمی کند؟ عامل اصلی افزایش قیمت نبود نظارت بوده آیا فکر افزایش قیمت خودرو پراید تا 18 میلیون را کرده بودید؟
وی با بیان این که وزیر آموزش و پرورش باید بیش از پیش نسبت به وضعیت معلمان مسئول باشد افزود: آزمون استخدامی معلمان شرکتی برای حمایت از این قشر فرهنگی باید هر چه زودتر برگزار شود. اما گویی آقای حاجی بابایی فوق قانون شده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با بیان اینکه مجلس با هر گونه خودکامگی مخالف بوده و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مترقی ترین قانون در جهان است، افزود: تجسس در امور شخصی افراد امری خلاف قانون است، اقدام رئیس جمهور در صحن علنی مجلس در منظر جهانی امری خلاف قانون و شرع بود و موجبات ناامنی روانی جامعه را فراهم کرد.
آقای رئیس‌جمهور برای رفع فقر مردم سیستان چه کرده ‌اید؟
حلیمه عالی، نماینده زابل و زهک دیگر ناطق امروز مجلس بود. وی با انتقاد از بیکاری در حوزه انتخابیه خود گفت: از آنجایی که بالغ بر 90 درصد از مراجعان را بیکاران تشکیل می دهد، باید چه پاسخی به آنان داد. صنایع در استان ما نه تنها مشکل اشتغال را حل نکرده بلکه کارگران نیز به خیل بیکاران اضافه شده اند.
وی تاکید کرد: آقای رئیس جمهور چرا حق جذب پرسنل بهداشت و درمان را با وجود گرما و ناهنجاری اجتماعی و طوفان قطع شد و به دلیل افزایش قیمت ها کمر قشر مستضعف را شکسته است.
عالی با انتقاد از بی توجهی به مشکلات سیستان و بلوچستان گفت: آقای رئیس جمهور آیا فکر نمی کنید با این اقدامات منطقه از سکنه خالی شده و امنیت مرزها به خطر می افتد.

وی تصریح کرد: آقای احمدی نژاد از شما می پرسم عدالت در کجا باید تبلور یابد؟ در شعار یا عمل! آیا با جلوگیری از سوءاستفاده تخلف های میلیاردی برخی سازمان ها و دستگاه ها نمی توان گوشه ای از درد و رنج مردم را درمان کرد.
عالی خواستار حمایت از تولید شد و تاکید کرد: برای رفع فقر مردم ما چه پاسخی دارید؟ آیا اطلاع دارید که به خاطر عدم پرداخت اعتبار تولید، تولید در استان ها در حال از بین رفتن است.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسام GB ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    25 9
    اصل 25 قانون اساسی بازرسی و نرساندن نامه‏ها، ضبط و فاش کردن مکالمات تلفنی، افشای مخابرات تلگرافی و تلکس، سانسور، عدم مخابره و نرساندن آنها، استراق سمع و هر گونه تجسس ممنوع است مگر به حکم قانون.
    • محمدجواد IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
      2 0
      از یک رئیس جمهور که باید پاسدار قانون اساسی باشد انتظار ننبود با چنین صراحتی قانون را نقض کند.