۰ نفر
۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۴

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا در دو سال گذشته از یک پایگاه هوایی مخفی برای پهپادهای خود در خاک عربستان سعودی استفاده می کرده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت انگلیسی بی بی سی، این امکانات برای شکار اعضای القاعده شبه جزیره عربستان که در یمن مستقر هستند احداث شده است.

به گزارش واشنگتن پست، عملیات کشتن انور العولقی شهروند آمریکایی-یمنی از پایگاه پهپادی آمریکا در عربستان توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) هدایت شده است.

گفته می شود پهپادی که در عملیات سال 2011 برای کشتن انور العولقی شهروند آمریکایی-یمنی به کار گرفته شده بود از این پایگاه به پرواز در آمده بوده است. آمریکا انور العولقی را که بعنوان یکی از اعضای تندرو و خطرناک القاعده شبه جزیره معرفی کرده بودو با وجود مخالفت ها و اعتراضات گسترده ای که در آمریکا مبنی بر صدور دستور قتل او پدیدار گشت عملیاتی را در سال 2011 برای قتل او براه انداخت که موفقیت آمیز بود.

رسانه های آمریکایی از همان موقع از وجود این پایگاه اطلاع داشته اما درباره آن گزارشی نداده بودند.
مقامات بلندپایه دولتی گفته اند نگران این بوده اند که افشای این خبر عملیات های ضد القاعده شبه جزیره را تحت الشعاع قرار دهد و نیز به همکاری های ضد تروریستی با عربستان سعودی نیز صدمه وارد کند.
ارتش آمریکا در سال 2003 تقریبا همه پنج تا ده هزار نیروی نظامی خود را که از جنگ اول خلیج فارس در سال 1991 در عربستان سعودی مستقر کرده بود از این پادشاهی خارج کرد. هم اینک تنها برخی از مستشاران نظامی آمریکایی که نقش آموزشی دارند در عربستان باقی مانده اند.

با این همه به گزارش خبرآنلاین هنوز محل دقیق این پایگاه مخفی هوایی در عربستان سعودی که پهپادهای سیا از آنجا به پرواز در می آیند معرفی نشده است. 

اما روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرده است که از محل دقیق این پایگاه اطلاع دارد اما به خواست دولت اوباما از انتشار محل پایگاه پهپادی مخفی آمریکا در عربستان خودداری می­کند .

با این همه به نظر می رسد به زودی رسانه های دیگر محل دقیق این پایگاه هوایی مخفی را افشا خواهند کرد.
4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =