محمد حمیدی‌مقدم کارگردان مراسم اختتامیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر جزییات برگزاری این مراسم را شرح داد.

به گزارش خبرآنلاین، محمد حمیدی‌مقدم کارگردان مراسم افتتاحیه و اختتامیه سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: «مهم‌ترین بخش اختتامیه در هر وضعیتی اهدای جوایز آن است. امسال برخلاف سال قبل که مراسم اختتامیه در تالار وحدت برگزار شد، این مراسم در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد که ظرفیت 1700 نفری دارد، برگزار می‌شود.» 
 
او افزود: «در بحث استقبال از میهمانان‌‌ همان طوری که در مراسم افتتاحیه جشنواره و همین طور در مراسم اختتامیه بخش بین الملل دیدید، ما مسیری را برای ورود فیلمسازان و عوامل فیلم‌ها طراحی کردیم. دکور در اختتامیه سینمای ایران کاملا شکل مدرن به خود می‌گیرد، یعنی ما دیگر دکورهای حجیم نداریم و به دلیل وجود خود سالن، کاملا از امکانات دیجیتال و خود عنصر تصویر بهره می‌گیریم. این کار توسط تیم مجرب گرافیست و ویدیو گرافیک انجام می‌شود که چیزی حدود یک ماه روی آن کار شده است. در واقع کسانی که وارد سالن می‌شوند از لحظه ورود کاملا با تصویر گره می‌خورند.»
 
حمیدی مقدم اضافه کرد: «تمام کاندیدای بخش سودای سیمرغ، بخش مستند و گروه‌های داوری و انتخاب همه با فضای استقبال ویژه وارد برج میلاد می‌شوند و از یک فضای طراحی شده و پس از استقبال دبیر جشنواره وارد سالن خواهند شد. عکاس‌ها و فیلمبردار‌ها می‌توانند از آن‌ها عکس بگیرند تا به سمت سالن اصلی راهنمایی شوند. میهمان‌های دیگر ما در فضای بیرونی برج برایشان LED نصب کردیم و فضایی را برای آن‌ها همراه با صدا ترتیب داده‌ایم که این اتفاق برای اولین بار است که می‌افتد.»


کارگردان مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر در ادامه بیان کرد: «امسال در اختتامیه اصلی تفاوت‌های آشکاری نسبت به سال گذشته وجود دارد. زمانی که میهمان‌های ویژه ما که کاندیدا‌ها یا اهداکنندگان جوایز و مقامات هستند وارد سالن می‌شوند برنامه‌ریزی شده تا این افراد بدون ازدحام وارد شوند، ضمن اینکه تمامی کارت‌ها شماره گذاری شده است و هر مدعوی که دعوت شده جای مشخصی دارد.»
 
وی در ادامه گفت: «در بخش موسیقی آریا عظیمی‌نژاد با ما همکاری می‌کند تا با حضور بهترین نوازنده‌ها موسیقی متنوعی را شاهد باشیم. گاهی اوقات فاخر‌ترین موسیقی‌ها را در بخش افتتاحیه و اختتامیه می‌آورید اما جای خودش نمی‌نشیند زیرا مردم در آن زمان شور و شعف جایزه‌ها را دارند، به همین دلیل سعی شده قطعه موسیقی جای خودش قرار گیرد و تاثیرگذار باشد، ضمن اینکه با کل مراسم همگن باشد. سعی می‌کنیم چهره‌های مطرح سینما در حوزه‌های مختلف شرکت داشته باشند و در اهدای جوایز مشارکت کنند.»
 
حمیدی‌مقدم افزود: «کلیپ‌های بسیار خوبی ساخته شده است که در فواصل برنامه به نمایش درمی آید. یک سری صحبت‌ها و سخنان کوتاه خواهیم داشت و به همه مدیرانی که می‌خواهند صحبت کنند گفته شده مراسم ریتم تندی خواهد داشت.»
 
وی در ادامه اظهار کرد: «زمان اختتامیه با توجه به حجم زیاد جایزه‌هایی که داریم، چیزی در حدود 2 ساعت و نیم تا سه ساعت است اما سعی بر این است که از زمان کم کنیم اما طوری که به میهمانان بی‌احترامی نشود، ضمن اینکه جذابیت‌ها نشان داده شود.»

 

57246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 276027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
    18 8
    اینهمه زحمت می کشید ای کاش رسانه ملی هم نششون می داد ما هم از خونه می دیدیم خب!!
    • بدون نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
      5 0
      سال گذشته آی فیلم پخش کرد . احتمالا امسال هم پوشش میدن . فقط جاهایی که بازیگرا انتقاد میکردن رو به طرز تابلویی قطع میکردن . ولی خوب پخش شد. البته سال های قبلش هم پخش میشد .