۰ نفر
۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۳

مهر نوشت:

رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه این جنبش از گفتگوی بدون پیش شرط با آمریکا استقبال می کند،به تشریح موانع پیش روی آشتی ملی فلسطین پرداخت.

خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفتگوی مشروح با روزنامه القدس اظهار داشت : اگر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درصدد تغییر وضعیت موجود و توقف کشتار و خشونت در منطقه و از بین بردن ظلم علیه ملت فلسطین است تا صلح واقعی را برقرار کند، باید این نکته را ذکر کنیم که صلح واقعی مبتنی بر عدالت و انصاف و بازگرداندن حقوق غصب شده به صاحبان واقعی آن است.

وی اظهار داشت : جنبش حماس خواهان پایان بخشیدن به اختلافات داخلی فلسطین و موفقیت آشتی ملی و تقویت وحدت ملی فلسطین است. مشعل در عین حال از برخی مواضع بین المللی مبنی بر اینکه اختلافات داخلی فلسطین مانعی بر سر راه تلاشها برای برقراری صلح است، انتقاد کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تصریح کرد: طی روزهای آتی تمام مسائل مربوط به دستیابی به یک نظام انتخاباتی مورد اطمینان قطعی خواهد شد و پس از نهایی شدن برای تصویب در اختیار ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قرار خواهد گرفت.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت جنبش حماس در امور داخلی هیچ کشوری در جهان چه عربی و چه اسلامی دخالت نمی کند و اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه قطر با پرداخت پول به حماس از این جنبش خواسته است نظام مصر را مورد حمایت قرار دهد تکذیب کرد.

مشعل همچنین اظهار داشت جنبش حماس از سفر هر مسئولی به نوارغزه استقبال می کند و آن را به مثابه تلاشی برای رفع محاصره این منطقه قلمداد می کند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با بیان اینکه روند آشتی ملی یک ضرورت ملی است و ارتباطی به سفر مقامات به نوارغزه ندارد، گفت : ما به دنبال تشدید اختلافات و دور کردن نوارغزه از کرانه باختری یا بالعکس نیستیم ،بلکه به دنبال اجرایی کردن آشتی ملی فلسطین هستیم.

وی تصریح کرد: ما یک ملت واحد و دارای یک سرزمین و یک قضیه هستیم و در نتیجه طبیعی است که تحت یک نظام سیاسی واحد باشیم، نظامی که دارای یک ریاست و مرجعیت ملی واحد یعنی سازمان آزادیبخش ملی فلسطین(ساف) باشد مرجعیتی که تمام گروه های فلسطینی در آن مشارکت داشته باشند.

مشعل در بخش دیگر سخنان خود، رژیم صهیونیستی را به مانع تراشی بر سر راه آشتی ملی فلسطین متهم کرد و گفت : موانعی بر سر راه آشتی ملی فلسطین وجود دارد که در نتیجه دخالت های خارجی و منفی به وجود آمده است، بازداشت پیاپی رهبران حماس و نمایندگان مجلس قانونگذاری فلسطین در کرانه باختری طی روزهای گذشته توسط اسرائیل از جمله تلاش های اسرائیل برای عدم تحقق آشتی ملی فلسطین به شمار می رود.

وی افزود: علاوه براین شروط بین المللی و فشارها بر تشکیلات خودگردان فلسطین و تهدید آن به قطع کمک مالی در صورت تحقق آشتی ملی از دیگر موانع بر سر راه آشتی ملی به شمار می رود.

رئیس دفتر سیاسی حماس درباره گفتگو با آمریکا نیز گفت: ما در راستای دستیابی به حقوق ملی مان آماده گفتگو با تمام دولتهای جهان به جز رژیم اشغالگر اسرائیل هستیم، اما در این رابطه هیچ گونه پیش شرطی را برای گفتگو نمی پذیریم.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 276522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
    0 0
    ادمی که زیر دستی نداره از هیچ چیزی نمی ترسه
  • بدون نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
    0 0
    حرف حساب