ایرنا نوشت:

مسئول اتباع خارجی مرکز بین الملل و مدارس خارج کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان اتباع خارجی که دارای مادر ایرانی یا مادر سرپرست خانوار هستند از پرداخت شهریه معاف هستند.
احمد شاهمردانی افزود: علاوه بر دانش آموزان دارای والدین با معلولیت های جسمی و حرکتی، دانش آموزان اتباع خارجی ساکن در اردوگاه های میهمان نیز از پرداخت شهریه معاف هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون هشت هزار دانش آموز اتباع خارجی در اردوگاه های میهمان حضور دارند، گفت: این اردوگاه ها بیشتر در میبد یزد، بوسیر کرمان، رفسنجان و آذربایجان شرقی قرار دارند.

مسئول اتباع خارجی مرکز بین الملل و مدارس خارج کشور وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: دانش آموزان اتباع خارجی که از مراکز بهزیستی گواهی داشته باشند نیز از پرداخت شهریه معاف خواهند بود.

شاهمردانی تاکید کرد: با توجه به شرایط تحصیلی که برای دانش آموزان اتباع خارجی در کشور فراهم شده، هرگونه فعالیت بدون مجوز و راه اندازی مدارس خودگردان ممنوع است.

مسئول اتباع خارجی مرکز بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: اکنون 327 هزار و 440 نفر از اتباع خارجی در مدارس ایران تحصیل می کنند در حالی که سال گذشته 288 هزار و 825 نفر از اتباع خارجی در این مدارس تحصیل می کردند.

شاهمردانی ادامه داد: از تعداد 327 هزار و 440 نفر، 309 هزار و 407 نفر افغانی، 9 هزار و 437نفر عراقی و مابقی مربوط به سایر کشورها است.

مسئول اتباع خارجی مرکز بین الملل و مدارس خارج کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: از این تعداد 173 هزار و 812 پسر و 153 هزار و 628 دختر هستند.

شاهمردانی گفت: بیش از 80 هزار نفر از این دانش آموزان، افغانی هستند که در شهرستان های استان تهران تحصیل می کنند.
301282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 276634

برچسب‌ها