۰ نفر
۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰

امارات متحده عربی تاکنون بیشترین سود را از فرار سرمایه‌ها متعاقب تحولات جهان عرب به جیب زده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی عربین بیزنس به گفتۀ نخست وزیر امارات متحده عربی، کشورش در سال گذشته متعاقب تحولات جهان عرب(موسوم به بهار عربی) در حدود 8.2 میلیارد دلار سرمایه مستقیم خارجی به کشورش جذب کرده است. حجم قابل توجهی از سرمایه‌ها از مصر، تونس، سوریه، یمن و سایر کشورهای عربی پس از تحولات و ناآرامنی‌های جهان عرب از این کشور فرار کرده و به دنبال فضا و محیط امنی برای سرمایه‌گذاری بودند.
امارات متحده عربی به دلیل ثبات سیاسی و همچنین وضعیت دوبی به عنوان یکی از مراکز مهم تجاری بین‌المللی امارات متحدۀ عربی موفق شده است که این سرمایه‌ها را به سمت خود جذب کند.
دفتر شیخ محمدبن راشد آل مکتوم در بیانیه‌ای در روز دوشنبه اعلام کرد که امارات متحده عربی سال گذشته به میزان 30 میلیارد درهم(امارات) سرمایه مستقیم خارجی جذب کرده است.
با این حال شیخ محمدبن راشد پیشتر اعلام کرده بود که اشتباه است تصور شود که امارات متحده عربی از بهار عربی، بی‌ثباتی کشورها و ناآرامی‌ها منتفع شده است، بلکه بسیاری از کشورهای منطقه از این مسئله سود برده‌اند که امارات نیز از جملۀ آنهاست.
این مقام اماراتی در یک فاروم باز گفت: اگر صلح و ثبات در منطقه داشته باشیم بیش از 30 میلیارد دینار سود خواهیم داشت.
گفتنی است بازار مسکن دوبی پس از یک دوره رکود، از سال گذشته شروع به رشد کرده و سرمایه‌گذاران این کشور را به عنوان مکان امنی برای سرمایه‌گذاری می‌شناسند.
گفته می‌شود امارات متحده عربی در سال 2011 نزدیک به 7.68 میلیارد دلار سرمایه مستقیم خارجی از همۀ کشورها جذب کرده است که طبق آمار کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل بیش از سال 2010 (5.50 میلیارد دلار) بوده است.
شیخ محمدبن راشد همچنین اعلام کرده است که امارات متحده عربی بیش از 30 میلیارد درهم اماراتی در کشورهایی که شاهد تحولات بوده‌اند، سرمایه‌گذاری کرده است.
کشور نفت خیز امارات متحده عربی از آغاز بهار عربی میلیاردها دلار برای سرمایه‌گذاری در کشورهای عربی هزینه کرده و بسیاری از شرکتهای این کشور در شمال آفریقا سرمایه‌گذاری کرده‌اند. 
3152 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 276683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =