۰ نفر
۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۳

واحدمرکزی خبر:

مقامات کره شمالی با افتخار اعلام کردند آزمایش هسته ای امروز این کشور به مراتب از آزمایش سال دوهزارو شش و دو هزارو نه قوی تر بوده است.
باربارا استار ، خبرنگار سی ان ان درخصوص میزان نگرانی آمریکا از ساخت کلاهک هسته ای کوچک در کره شمالی گفت «اگر کره شمالی در آزمایش خود از سلاحی کوچک و در عین حال مرگبار استفاده کرده باشد ، مقامات آمریکا از این موضوع به شدت نگران خواهند شد.
در این صورت ، کره شمالی در مسیری قرار می گیرد که تاکنون همه از آن نگرانی داشتند یعنی ساخت یک کلاهک هسته ای کوچک ، نصب آن بر روی یک موشک و شلیک آن به سوی هدف. اکنون این سوال برای مقامات آمریکا مطرح است که آیا چنین حادثه ای به وقوع خواهد پیوست. برای پاسخ به این سوال کارشناسان باید با نمونه برداری از هوا و برخی منطقه در محل آزمایش ، محاسباتی انجام دهند و سپس در تحقیقات خود به عقب بازگردند ؛ یعنی اینکه کره شمالی با استفاده از چه فناوری ، تجهیزات ، مهندسی ، پول و با کمک چه کسانی توانست آزمایش هسته ای انجام دهد؟
مقامات آمریکا بدنبال آن هستند که کره شمالی پیش از آزمایش هسته ای چه اقداماتی بکار گرفت و این اقدامات چگونه اجرایی شده است.
خبرنگار سی ان ان افزود «مقامات کاخ سفید با صدور بیانیه ای آزمایش هسته ای کره شمالی را محکوم کردند و از همکاری با متحدان خود در منطقه سخن به میان آوردند. آنها همچنین اعلام کردند از هیچ تلاش دیپلماتیک به خصوص از طریق سازمان ملل فروگذار نخواهندکرد. اما انتظار می رود اوباما در سخنرانی سالانه امشب خود پیشنهاد کاهش زرادخانه هسته ای آمریکا را مطرح کند. آیا مقامات کره شمالی مترصد چنین لحظه ای بودند و درست آزمایش را لحظه ای انجام دادند تا طرح رئیس جمهور آمریکا را با مانع مواجه کنند، هنوز مشخص نیست.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 276754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =