استاندار تهران روز گذشته از عرضه بنزین یورو 4 در نیمی از جایگاه های تهران در حال حاضر خبر داد در حالی که رئیس انجمن جایگاهداران سوخت سراسر کشور عرضه این بنزین در جایگاه های تهران را تکذیب می کند.

آذرجزایری: به گفته بیژن حاج محمدرضا در حال حاضر 248 جایگاه بنزین در تهران وجود دارد که از این تعداد تنها 30 جایگاه در تملک دولت قرار دارد که البته به دلیل اجاره آنها به بخش خصوصی در واقع در حال حاضر تمام جایگاه های تهران خصوصی محسوب می شوند که همه آنها زیر نظر اتحادیه مشغول به فعالیت هستند و هیچ یک تا کنون بنزین یورو4 دریافت نکرده اند.
به گفته وی، براساس وعده مسوولان پالایش و پخش فراورده های نفتی قراراست بنزین یورو4 از 15 اسفندماه به بعد در جایگاه ها عرضه شود.
بیژن حاج محمدرضا در پاسخ به اینکه پس چرا مرتضی تمدن مدعی عرضه بنزین یورو4 به نیمی از پمپ بنزین های کشور است، متذکرشد: شاید منظور استاندار تهران عرضه گازوئیل یورو4 در جایگاه های تهران بوده که البته این گازوئیل هم یورو4 خالص نیست بلکه گاوزئیل یورو5 را در یورو2 قاطی می کنند و فعلا به عنوان یورو4 عرضه می کنند.
بیژن حاج محمدرضا در عین حال به عرضه بنزین یورو4 در سال گذشته همزمان با رونمایی از دو دستگاه خودروی ایران خودرو با استفاده از بنزین یورو 4 با حضور رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: در آنزمان هم حدود 30 میلیون بنزین یورو4 تولید شد و به صورت نمادین در اختیار جایگاه های بنزین قرار گرفت که متاسفانه پس از مدتی جایگاهداران ناچار به مرجوع کردن آن شدند.
رئیس انجمن جایگاه داران سوخت سراسر کشور از عدم استقبال مردم از بنزین یورو4 در آنزمان گفت و افزود: بنزین یورو4 علی رغم مفید بودنش اما در بسیاری از خودروهای ما غیرقابل استفاده است چرا که منجر به خشک شدن سیلندر و سایش آن می شود.
بیژن حاج محمدرضا در حالی در خصوص عرضه بنزین یورو4 اظهاربی اطلاعی می کند که مسوولان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی نیز نسبت به عرضه این بنزین در جایگاه ابراز بی اطلاعی می کنند.
این درحالی است که روز گذشته استاندار تهران در گفت وگو با خبرگزاری مهر در مورد وضعیت توزیع بنزین استاندارد در پایتخت گفته استک در حال حاضر نیمی از پمپ های بنزین تهران سوخت استاندار یورو 4 دارند و تا پایان سال آینده تمامی پمپهای بنزین تهران استاندار یورو 4 عرضه می کنند.(متن کامل خبر)
به گفته مرتضی تمدن، پالایشگاه شهید تندگویان تهران توانسته کشور را در تولید بنزین از نظر کمیت خودکفا کند و امروز با استاندارد شدن بنزین یورو 4 می توانیم بگوییم بنزین با کیفیت و استاندارد جهانی در پالایشگاه تهران عرضه می شود.
وی درعین حال وعده داده تا پایان سال 92 بنزین با استاندار یورو 4 در تمامی پمپ بنزینهای تهران عرضه می شود.

 

/31221
 


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 276912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
    5 0
    شما بازار خودرو رو سر سامان بديد بنزين يورو 4 پيش كش