مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران از الزام قانونی کلیه واحدهای تولیدی و صنعتی کشور برای پیوستن به ایران کد خبر داد.

گروه اقتصادی:  مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران از الزام قانونی کلیه واحدهای تولیدی و صنعتی کشور برای پیوستن به ایران کد خبر داد.

 احمد غلامزاده در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: " وزیر صنایع و معادن در راستای سیاست‌های دولت و مصوبات قانونی پشتیبان ایران‌کد در دستوری که اول بهمن‌ماه جاری صادر شده است تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی کشور را مکلف کرد با هماهنگی با ستاد تحول صنایع و معادن کشور حداکثر تا پایان سال جاری نسبت به اخذ شناسه ملی کالا «ایران کد» برای تمامی محصولات خود اقدام کنند.

 وی اظهار داشت: " در این راستا سه سازمان بزرگ و مادر وزارت صنایع و معادن شامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت دخانیات ایران مسئول پیگیری دستور علی‌اکبر محرابیان شده‌اند. وی اظهار داشت: هر کدام از این سازمان‌ها مکلفند نسبت به اخذ ایران‌کد برای تمامی شرکت‌های زیرمجموعه خود اقدام کنند.

اجرای یکدفعه طرح مالیات بر ارزش افزوده نتیجه تلخی را برای دولت نهم رقم زد. شاید همین موضوع دولتمردان را از اجرای یکدفعه ایده های خود بر حذر داشته است و سبب شده تا آنها برای اطلاع رسانی اهمیت ویژه ای قائل شوند. نکته ای که غلامزاده در رابطه با آن اینگونه توضیح می دهد: وزیر صنایع و معادن در دستور دیگری تمامی سازمان‌های صنایع و معادن استان‌های کشور را موظف کرد طوری برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی به شرکت‌های تولیدی و صنعتی استان خود انجام دهند که حداکثر تا پایان سال جاری حداقل 20 درصد از کالاهای تولیدی استان‌های کشور ایران‌کد داشته باشد. "

وی ادامه داد: " آقای محرابیان همچنین الزام قانونی دولت برای ممنوعیت خریدهای کوچک و متوسط دولت و دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی از تولیدکنندگانی که به نظام ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات نپیوسته باشند را یادآوری کرده است. "

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 2773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =