شفقنا نوشت:

 آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) با بیان اینکه سربازی امام زمان(عج) افتخار بزرگی است که نصیب طلاب شده است اظهار کرد: طلاب در گذشته تنها به بحث علمی و تألیف کتاب‌های فقهی و اصولی می‌پرداختند اما شرایط کنونی در سطح جهان وظایف روحانیون را سنگین‌تر کرده است.

او اهمیت کار روحانیون را مورد توجه قرار داد و افزود: نعمت لباس طلبگی موجب ارتباط میان فرد و خداوند می‌شود و افتخاری بالاتر از این وجود ندارد. استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در روایتی می‌فرمایند «طلب علم بر هر مسلمان فریضه است؛ باید علم را از جایگاه‌های آن طلب کرد و از اهلش درخواست کرد» شخصیت اساتید در نوع تدریس و شیوه تربیت آن‌ها موثر است و باید به آن توجه داشت.

او ادامه داد: بر اساس روایات تعلیم علم حسنه بوده و مباحثه و مناظره در این عرصه ثواب تسبیح و ذکر خداوند را دارد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه طلاب و روحانیون در صورت جدیت و همت عالی در تحصیل علوم دینی به رهبران جامعه تبدیل می‌شوند گفت: چیزی بالاتر و پر برکت تر از علم توأم با تقوا نیست.

این مرجع تقلید آموزش صحیح و کامل را نخستین مرحله ورود به حوزه‌های علمیه دانست و تاکید کرد: طلاب باید هدف خود را رسیدن به مقامات عالی قرار دهند و با همت بالا، جدیت در تحصیل و خلوص نیت در این مسیر حرکت کنند.

او با تاکید بر آشنایی طلاب با شرایط روز گفت: محصلان مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) همواره در عرصه‌های مختلف انقلاب حاضر بوده‌اند و عنایات خاصه امام عصر(عج) شامل حال آن‌ها شده است.

آیت‌الله نوری همدانی طلاب و روحانیون را به انجام مستحبات سفارش کرد و افزود: نماز شب و عبادت‌های شبانه از جمله اموری هستند که موجب نورانیت و برکت تحصیل در حوزه علمیه می‌شود.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم ادامه داد: مطالعه آثار بزرگان دینی به ویژه بنیان‌گذار کبیر انقلاب برای طلاب و روحانیون بسیار مفید است؛ صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت نامه سیاسی الهی ایشان در این زمینه تأثیر فراوانی دارد.

او گفت: طلاب باید علم خود را در ادبیات فارسی و عربی تقویت کنند؛ تمرین در بیان و نگارش مطالب مفید هم بسیار مفید است و موجب تأثیرگذاری بر مردم هم می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به نقشه‌های گوناگون دشمنان اسلام برای مقابله با مسلمانان و اندیشه‌های ناب اسلامی خاطرنشان کرد: امروز مردم اروپا و آمریکا سوالات و شبهات بسیاری دارند که عالمان مسلمان می‌توانند با اتکا به معارف ناب شیعی پاسخ مناسبی به آن‌ها بدهند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نقشه دشمنان در طول تاریخ حذف علمای اسلام به دست دانشمندان فاسد بوده است گفت: این امر در قضیه محاکمه و اعدام شیخ فضل الله نوری دیده می‌شود.

62303/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 277429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =