روزنامه کیهان نوشت:

پسر كروبي با دفاع از اقدامات پدرش در مقابل اصلاح طلبان در مجلس ششم مي گويد اصلاح طلبان همان هنگام تقابل با حاكميت را انتخاب كرده بودند.
محمد تقي كروبي در مصاحبه با يكي از رسانه هاي ضد انقلاب و در پاسخ به اين سؤال كه آن زمان آقاي كروبي در چه فضايي مي انديشيد طرح اصلاح قانون مطبوعات را از دستور خارج كرد، مي گويد: قانون مطبوعات در ماههاي آخر مجلس پنجم به تصويب رسيد و وقتي مجلس ششم شكل گرفت برخي دوستان بي تجربه در امر قانونگذاري بجاي تعامل، تقابل را انتخاب كردند. به دو جهت پدر با اين كار موافق نبود اول آنكه ويژگي اساسي قانون در هر جامعه اي ثبات و دوام آن است و تغيير قانون در هر چند ماه امري غير قابل قبول در حوزه حقوق است. پدر مجلسي بود و اين موضوع را مي فهميد در حالي كه دوستان اين موضوع بديهي حقوقي را درك نمي كردند. رهبري هم از طريق پدر به مجلس پيام داد لااقل بگذاريد يكسال از عمر اين قانون بگذرد بعد اصلاح اش كنيد. پدر به لحاظ سياسي هم اين كار را صحيح نمي دانست، مجلس از همان روز اول در تقابل با رهبري قرار مي گرفت. مصالحه امري اجتناب ناپذير در سياست است و نمي توان سياه و سفيد همه امور را تفسير كرد. قدم برداشتن در جهت سياستهاي معقول هم امري كاملاً واضح و روشن است.
وي مي افزايد: قرار نيست كشور با حكم حكومتي اداره شود اما مطابق با قانون اساسي، رهبري اين حق را دارد و در موارد استثنايي امام هم از آن استفاده كرده بودند. بيشتر عقلاي جريان اصلاح طلب بعدها اذعان بر درستي استدلال پدر كردند و آن بخشي كه به بهانه حكم حكومتي تضعيف كروبي را برنامه لاينقطع خود مي دانستند در انتخابات نهم هنگامي كه دكتر معين رد صلاحيت شد، تأييد او را با حكم حكومتي با جان و دل پذيرفتند و روي چشم گذاشتند. رهبري با هوشمندي به جامعه نشان داد آقايان چه ميزان به شعارهايشان پايبند هستند.
وي همچنين مي گويد: ببينيد من هدف ندارم در اين مصاحبه به بازخواني اشتباهات دوران اصلاحات بپردازم فقط مي پرسم در اين سال ها كه عرصه بر همه ما تنگ شد، كجايند آنان كه كروبي را مصالحه كار مي دانستند و خود را انقلابي خط اول؟ كجا هستند آنها كه منشور حقوق بشري طراحي مي كردند و امروز حتي يك اعتراض ساده هم نسبت به اين وضعيت نمي كنند؟ شعار دادن كه هنر نيست.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 277513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
    89 7
    مصاحبه معقول بود
  • آبتین IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
    این درست که آقای کروبی روزی مطیع انقلاب بود حتی آقای موسوی نیز فرزند خوب نظام، اما هرکس ممکن است روزی از درجه اش تنزل کند، دوستان مطلع تصدیق می کنند ک آقای کروبی در دوره همان مجلس ششم مذکور ایشان معلمین عزیز را با چه واژه ای خطاب کرد؟ یا اعمال مهندس موسوی را در اوائل انقلاب که البته در کنار مدیریت خوبشان فراموش شد؟ لطفاً به صرف خوب بودن در دوره ای اسطوره سازی نکنیم.