نماینده تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جلسه استیضاح وزیر کار در مجلس گفت: نقد ایشان هشداری به آقای احمدی​نژاد بود.

علی مطهری در خصوص بیانات رهبری مبنی بر اینکه استیضاح کار غلطی بود، گفت: التزام به ولایت فقیه به این معنی نیست که همه نظرات ما مطابق نظرات رهبری باشد بلکه باید در عمل التزام داشته باشیم.

وی در گفتگو با مهر گفت: خود رهبر فرمودند مرز التزام به ولایت فقیه احکام حکومتی است. طبیعی است که نظر من همان است که قبلا از بیانات رهبری داشتم. من معتقدم که استیضاح وزیر کار برای دفاع از قانون مداری و مبارزه با قانون ستیزی بود و ارتباط مستقیمی با شخص وزیر داشت و کار درستی بود. ولی اگر این نظر رهبری قبل از استیضاح بیان می شد ما استیضاح را منتفی می کردیم. چون در عمل تابع حکم ایشان هستیم. گرچه قانع نشده باشیم.
مطهری در خصوص آثار انتقاد رهبر انقلاب از رئیس جمهور و سخنان وی گفت: این که بعد از نزدیک به 8 سال به خاطر ملاحظاتی که وجود داشت اولین نقد جدی رهبر انقلاب به آقای احمدی نژاد صورت گرفته، قابل توجه است.
وی افزود: برخی این سئوال را مطرح می کردند که چرا رهبری در مقابل هنجار شکنی های رئیس جمهور سکوت پیشه کرده و این سکوت تا کی ادامه خواهد یافت؟ امروز این سکوت شکست و طرفداران آقای احمدی نژاد که به حمایت های مکرر رهبری استناد می کردند باید در قضاوت و رفتار خود تجدید نظر کنند.
مطهری اضافه کرد: این نقد، هشداری به خود آقای احمدی نژاد هم بود که رفتار خود را تا زمان انتخابات با مصالح کشور تنظیم کند و برای پیروزی کاندیدای مورد نظرش پروژه سیاسی اجرا نکند و آبروی رقبا را حفظ کند. در غیر این صورت نهادهای قانونی مثل مجلس و رهبری عکس العمل مناسب نشان خواهند داد.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 277532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
    73 13
    رهبر به هر دو طرف هشدار دادند. هم احمدی نژاد هم لاریجانی . البته به اولي شديدتر
  • بدون نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
    واقعاً برهم زننده اصلي اوضاع مملكت همين آقاي علي مطهري است ( دوست جون جوني موسوي و كروبي)
  • بدون نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
    57 58
    من نمیدونم چرا اینقدر مجلسیا به احمدی نژاد خرده میگیرن.نه اینکه خودشون مبرا از هر عیب و نقصین.بسه دیگه.
  • حجت IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
    53 93
    آقای مطهری میشه شما سکوت کنید و حرف نزنید .. صحبتهای آقا تمام نشده شما شروع کردید به تفسیر که منظور ایشان کی بود .
  • satar IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
    44 87
    اقاي مطهري : همين ديروز رهبر فرمود تقوي تقوي از کجا سخن آقا شما برداشت کرديد ايشان منظوررشان هشدار به شخص ريس جمهور است0 خدا رحمت کند شهيد مطهري رابهتر نيست چند صفحه از کتاب فلسفه اخلاق ايشان را بخوانيد
  • علی ذوالقدری IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
    39 77
    از درایت رهبری نظام خرسندیم
  • بدون نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
    36 67
    لطفا تفسیر نفرمایید همه سخنان مقام معظم رهبری را شنیدند
  • امیدوار IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
    37 56
    نقد رهبری به هرکه بود آقایان لطف کنند قضیه را کش ندهند .بیان رهبری آنقدر روشن وصراحت داشت که مردم متوجه شوند وسیاست مداران به تفسیر آن نپردازند .مقام رهبری باید تک تک نام آقایان را میاورد تا سر جایشان بنشینند؟
  • بدون نام IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
    20 34
    سلام :جریان انحرافی نقشه و برنامه های مهمی برای ایجاد اغتشاش و ناهنجاری برای انتخابات ترسیم نموده اند و هشدار رهبری بسیار بجا و راهگشا بود.جریان انحرافی برای اهداف شوم خود حاضر است همه چیز و همه کس را قربانی کند وبا ابروی انسانها بازی نماید. اگر درنگ کنیم انها نقشه ها دارند