۰ نفر
۱۰ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۲

رئیس قوه قضائیه با ناکافی دانستن بودجه دستگاه قضایی کشور از دولت و مجلس خواست تا برای رفع این مشکل با قوه قضائیه همراهی کنند.

به گزارش مهر:

 آیت الله صادق آملی لاریجانی روز سه شنبه در نشست مسئولان نظام که به مناسبت روز مجلس و در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد طی سخنانی خواستار تامین بودجه مناسب برای قوه قضائیه شد.

 وی افزود: کارآمد کردن دستگاه قضایی در حوزه نیروی انسانی بودجه لازم به خود را می طلبد همچنین به کارگیری قضات باتجربه، جذب نخبگان از حوزه و دانشگاه نیز نیازمند بودجه کافی است.

 رئیس قوه قضائیه خاطر نشان کرد: در دوره های گذشته بودجه خاصی به بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در قوه قضائیه اختصاص نیافته و این بخش تقریبا به صورت صدقه ای اداره می شده است.

 لاریجانی مشکلات قوه قضائیه را بی‌شمار خواند و گفت: خروجی این دستگاه برای مردم محسوس است و این مشکلات در قوه قضائیه یک روزه به وجود نیامده که یک روزه قابل حل باشد.

 وی کمبود نیروی انسانی و وجود مشکل در فرآیند اطاله دادرسی را از دیگر مشکلات قوه قضائیه برشمرد و گفت: موضوع شورای حل اختلاف هم اکنون در دستور کار مسئولان این قوه قرار دارد و از برنامه های آتی قوه قضائیه ایجاد یک مرکز متمرکز برای رسیدگی به مشکلات مردم، ارائه راهنمایی و مشورت به صورت سریع است.

 رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: هم اکنون مرکز کوچکی در این زمینه وجود دارد اما تلاش ما این است تا این مرکز به صورت گسترده و با دسترسی راحت به مردم راهنمایی و مشاوره بدهد و حتی این کار با تماس تلفنی نیز ممکن باشد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 27756

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =