عضو کمیته پیگیری حوادث قم از آزادی تعدادی از دستگیر شدگان حادثه قم خبرداد.

سید صادق روحانی: روز 22 بهمن ماه امسال و در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی رییس مجلس در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) سخنرانی داشت که عده‌ای با سردادن شعار و پرتاب اشیا به سمت وی مانع سخنرانی وی شدند.(ایــنـــجــا) این اقدام با واکنش‌های زیادی روبرو شد. از بیانیه نمایندگان مجلس ، بیانیه سپاه و ناراحتی مراجع تقلید و برخی از مسئولان.  حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب نیز در سخنانشان در جمع مردم تبریز نیز با اشاره به حادثه قم فرمودند: اینکه عده ای برخی را ضدولایت و ضد بصیرت بنامند و شعار بدهند نظیر آنچه اخیراً در قم روی داد، اقدامی غلط است و بنده کاملاً مخالف این کارها هستم که قبلاً هم نظیر آن در مرقد مطهر حضرت امام (ره) اتفاق افتاد و به مسئولان تذکر دادم جلوی این کارها را بگیرند. ایشان همچنین فرمودند: کسانی که راه می افتند و شعار می دهند اگر واقعاً حزب اللهی و مؤمن هستند بدانند که این کارها به ضرر کشور و خلاف شرع است و اگر هم اعتنایی به این حرفها ندارند که حسابشان جداست.( ایــنـــجـــا)
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز دراین رابطه جلسه‌ای برگزار کرد . همچنین این کمیسیون اقدام به تشکیل کمیته‌ای برای بررسی این حادثه کرد. آخرین اقدامات این کمیته را از حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و عضو این کمیته جویا شدیم که وی از آزادی برخی از دستگیرشدگان حادثه قم به قید وثیقه خبرداد.
آقای نقوی حسینی تا الآن کمیته رسیدگی به حادثه قم چه اقداماتی انجام داده و از این به بعد قرار است چه اقداماتی را انجام بدهند؟
همانگونه که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند حادثه قم حادثه بدی بود و ما در آینده تحولات مهمی را در پیش داریم و باید از این نوع اقدامات خودسرانه جلوگیری بشود و اجازه داده نشود عده‌ای با تشخیص خودشان برای نظام هزینه درست کنند. به همین جهت کمیسیون امنیت کمیته ای را برای بررسی موضوع تشکیل داد و این کمیته روز شنبه با اعضای شورای تامین قم جلسه ای گذاشت و ابعاد موضوع را بررسی کردند. امروز - دوشنبه - هم این کمیته مجددا سفری به قم خواهند داشت. در برنامه کمیته گفت وگو با مسئولین مختلف نهادهای اطلاعاتی امنیتی، انتظامی، همچنین ملاقات با مراجع تقلید و گفت وگو با کسانی که در برگزاری برنامه مدیریت داشتند مثل شورای هماهنگی تبلیغات در دستور کار کمیته هست تا در نهایت کمیته بتواند گزارشی را از آنچه که اتفاق افتاده و احیانا اگر کوتاهی‌هایی بوده است و نقایصی وجود داشته تهیه بکند و به کمیسیون ارائه بکند.
در خبرها آمده بود که تعدادی از اخلالگران سخنرانی رییس مجلس شورای اسلامی دستگیر شده‌اند. نتیجه بازجویی‌ها چه بوده است؟
هنوز کمیته در این زمینه اظهار نظری نکرده و این گزارش تهیه نشده است که بگوییم آیا این اتفاق سازماندهی شده بوده است یا خیر اما به جهت اقداماتی که برخی افراد در آن مراسم داشتند نیروهای امنیتی تشخیص دادند که این افراد را بازداشت کنند. آن‌ها هم بازداشت شدند و حتما بازجویی‌های لازم انجام خواهد شد. من شنیدم که برخی از دستگیرشدگان با وثیقه آزاد شده اند. این هم به بنا به تشخیص مسئولان امنیتی استان اتفاق افتاده است.
تا کنون اقدامات کمیته به کجا رسیده است؟ نظر وزارت کشور و وزارت اطلاعات درباره این حادثه چه بوده است؟
هنوز این گزارش تهیه نشده است و نمی توان در این زمینه اظهار نظر کرد.
به نظر شما باید چه برخوردی با عاملان حوادثی اینگونه کرد؟
امنیت اجتماعی و سیاسی جزو حیات اجتماعی ماست و همه موظف هستند که امنیت را رعایت بکنند. هر عامل نا امنی باید بازخواست بشود و مجازات بشود. در حادثه قم هم همین شکل است. هر کسی که امنیت مراسم افتخار آفرین ملت ایران را به هم زده باید پاسخگوی رفتار خود باشد و حالا هر کسی که می‌خواهد باشد. بالاخره ملت ایران در 22 بهمن یک حماسه بزرگ را آفریدند. نباید یک عده‌ای با اخلال در مراسم قم این حماسه بزرگ ملت ایران را تحت الشعاع قرار بدهند. هرکسی در این حادثه تخلفی کرده باید به اندازه تخلفش با او برخورد بشود.
چگونه می‌توان مانع تکرار این حوادث شد؟
با برخورد با متخلفین در حقیقت از تکرارا این اتفاقات پیشگیری می‌شود.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 277694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =