فارس نوشت:

وزیر دفاع با بیان اینکه اقتدار دریایی ایران به حدی است که دشمنان توانایی پیاده‌سازی برنامه‌های خود حتی در فواصل چند صد کیلومتری را هم ندارند، گفت: هرگونه آتش افروزی در خلیج فارس حماقت است.
 سردار احمد وحیدی در سومین روز از همایش ملی توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی نظام جمهوری اسلامی ایران که به میزبانی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در حال برگزاری است با بیان نقش و جایگاه تعیین کننده سواحل مکران بر تغییر توازن قدرت‌های جهانی خاطرنشان کرد: سواحل مکران عمق استراتژیک خلیج فارس بوده و این یعنی هرگونه آتش افروزی در منطقه خلیج فارس نوعی حماقت خواهد بود. آگاهان می‌دانند تسلط اطلاعاتی، نظامی و حضور مقتدرانه ایران در عمق استراتژیک خلیج فارس خط بطلانی بر هرگونه تهدید و یا اقدامی در راستای به خطر انداختن امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
وحیدی ادامه داد: سواحل مکران به‌حق تأمین کننده امنیت قاطعانه تنگه هرمز و خلیج فارس را بر عهده دارد و توجه تیزبینانه مقام معظم رهبری بر این نقطه مهم، محل شگفتی همگان را برانگیخته است و باید در راستای منویات فرماندهی معظم کل قوا با تمام توان در راستای فعال سازی توانمندی‌های سواحل ژئوپولتیک و استراتژیک مکران گام برداریم تا بتوانیم مدیریت قدرت‌های جدید جهانی در آینده نزدیک را با هدایت رهبری معظم انقلاب انجام دهیم.
وی افزود: امروز قدرت دریایی ایران اسلامی در ابعاد مختلف از قدرت اتمی بسیار خطرناک‌تر و هدفمندتر است و این مهم را دنیای غرب اعتراف کرده و می‌گویند «آنقدر درگیر دروغ پردازی‌ها علیه برنامه‌های اتمی ایران بودیم که از رشد مخرب و پرقدرت اقتدار دریایی ایران غافل مانده و امروز ایران در دریاها معادلات امنیتی‌ ـ اقتصادی را تعیین می‌کند».
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: اقتدار دریایی ایران اسلامی از سواحل آن به حدی بازدارنده است که دشمنان ما حتی توانایی پیاده سازی برنامه‌های استراتژیکی خود را حتی در فواصل چند صد کیلومتری را هم ندارند و حال باید پرسید این اقتدار بازدارنده ایران در عرصه دریا به دشمن اجازه کوچکترین تحرکی را خواهد داد که بتواند دست به اقدامات نظامی بزند؟
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 277784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =