فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: نیروی زمینی سپاه در دو بعد مأموریت دارد، یکی دفاعی و دیگری بعد امنیتی.

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در نشست خبری امروز (چهارشنبه)، گفت: در بُعد امنیتی، مسئولیت امنیت شمال غرب، غرب و جنوب شرق کشور به نیروی زمینی سپاه واگذار شده است و از سال 89 تاکنون اقدامات عملیاتی و زیرساختی اساسی در شمال غرب انجام داده‌ایم که سبب شده امسال از یک امنیت بسیار بالا و قابل قبول برخوردار باشیم که در غرب هم به همین صورت است.
اهم سخنان فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه به نقل از فارس می‌آید:
  • در جنوب شرق کشور که از سال 88 مسئولیت امنیت به نیروی زمینی سپاه واگذار شده، اقدامات زیرساختی اساسی صورت گرفته و از یک امنیت مطلوب برخورداریم. در سال 88 و 89 و قبل از آن شاهد اقدامات تروریستی متعددی در منطقه جنوب شرق بودیم اما با واگذاری امنیت به خود مردم و هدایت توسط سپاه، در سطح وسیع استان‌های جنوب شرق کشور امنیت خوبی ایجاد شده است.
  • از 26 و 27 اسفند سال گذشته تا اول سال جاری و تعطیلات عید نوروز، تیم‌های تروریستی زیادی یا به کشور ورود کرده بودند و یا می‌خواستند برای اقدامات تروریستی وارد کشور شوند که ما آنها را در آستانه ورود و یا قبل از ورود به کشورمان منهدم و یا دستگیر کردیم.
  • در ابعاد دفاعی هم مواضع موردنیاز و طرح‌های دفاعی برای مناطق مرزی ایجاد، طراحی و آماده شده است. رزمایش پیامبر اعظم 8 در امتداد این اقدامات نیروی زمینی سپاه در خصوص طرح‌های دفاعی در مناطق مختلف مرز، برگزار می‌شود. این رزمایش در جنوب شرق کشور در منطقه عمومی کرمان، سیریز و سیرجان توسط بخشی از نیروهای قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه برگزار می‌شود. در این رزمایش تعدادی از تجهیزات جدیدی که وارد نیروی زمینی سپاه شده از جمله تجهیزات جنگ الکترونیک، تجهیزات مخابراتی و تجهیزات سبک انفرادی تست خواهد شد. همچنین تاکتیک‌ها و طرح‌های دفاعی مورد آزمایش قرار خواهد گرفت و یکی از اهداف رزمایش ارزیابی توان رزم یگان‌ها و سازماندهی دفاع مردمی در قالب گردان‌های بسیج امام حسین(ع) است.
  • ( در خصوص اینکه سطح امنیت مرزها در زمان انتخابات به چه صورت خواهد بود؟) زمان انتخابات و غیر از آن برای ما فرقی نمی‌کند و ما باید امنیت مرزها را همیشه حفظ کنیم و الان هم امنیت مرزهای جمهوری اسلامی بهترین امنیت در کشورهای همسایه است.
  • در شمال غرب و جنوب شرق کشور مبنا را بر مردمی کردن امنیت گذاشته‌ایم. شهید شوشتری در زمان حضورش در این منطقه مطالعات بسیار زیادی داشت و به این نتیجه رسیدیم که از مردم منطقه در جهت ایجاد امنیت استفاده کنیم.
  • در واحدهای جنگ الکترونیک نیروی زمینی سپاه قسمت‌های جنگ سایبری از قوت خوبی برخوردارند و در مناطق عملیاتی عملا این کار را انجام می‌دهیم. ما بحث سایبری را چندین برابر تقویت کرده‌ایم.
  • امنیت پایدار صرفا بحث نظامی نیست و ابعاد دیگری دارد. محرومیت‌زدایی و برطرف کردن مشکلات فرهنگی و اجتماعی، ابعاد دیگر امنیت پایدار است و به نظر من وزن ابعاد مردمیاری قرارگاه قدس در جنوب شرق کشور بسیار سنگین‌تر از وزن ابعاد نظامی است که انجام می‌شود.
  • سپاه جدا از امکانات، 10 میلیارد تومان پول به واحدهای درمانی برای ایجاد بیمارستان‌های صحرایی داده است.
  • گروه‌های تروریستی که در جنوب شرق کشور وجود دارند، توسط سرویس‌های امنیتی بیگانه و با تجهیزات خاص پشتیبانی می‌شوند. متاسفانه برخی از کشورهای همسایه نیز در جهت سازماندهی تروریست‌ها نقش دارند که ما مدارک آنها را در اختیار داریم و برخی از این تروریست‌ها در بازجویی‌ها به این موضوع اعتراف کردند. برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس به این تروریست‌ها برای اقدامات تروریستی در کشورمان پول و تجهیزات می‌دهند، البته این گروهک‌ها از سوی سرویس‌های امنیتی فرامنطقه‌ای نیز پشتیبانی می‌شوند.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 278156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۲
    11 13
    خسته نباشید می دونم کار خیلی سختی دارید