شاید بتوان گفت از میان سالهای تحصیل دوران دبیرستان دوران بخصوصی است

چراکه هم تا رسیدن به دانشگاه راهی باقی نمانده است وهم دغدغه های زندگی شکل جدی تر وتازه تری را به خود می گیرد وسوالات زیادی در خصوص امتحانات نهایی وپایان این دوران در ذهن دانش آموزان شکل می گیرد برای مثال شهرام بختیاری پرسیده:می خواستم بدانم دانش آموزان کارودانش آزمون نهایی دارند یا خیر؟
واما سحر خیز معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان این که دانش آموزان کار ودانش امسال امتحان نهایی ندارد، گفت: حداکثر تا 5 سال آینده، سوابق تحصیلی سه ساله متوسطه دوم ارائه خواهد شد.
ابراهیم سحرخیزهم چنین افزود: بر اساس قانون فعلی حذف کنکور، کارگروهی به نام کارگروه ماده 4 وجود دارد که برای کنکور هر سال تصمیم‌گیری می‌کند.
وی ادامه داد: عنوان شد که فعلاً سوابق تحصیلی سال سوم را ارائه دهید و 25 درصد تأثیر مثبت در کنکور دارد که ما هر سال امتحان نهایی برگزار می‌کنیم و سوابق تحصیلی را به سازمان سنجش ارائه می‌دهیم.
سحرخیز اضافه کرد: اخیراً پیشنهادی مطرح شد مبنی بر اینکه به جای یک سال، سه سال امتحان نهایی برگزار شود که این اتفاق یک روزه نمی‌افتد و حداکثر تا 5 سال آینده، سوابق تحصیلی سه ساله متوسطه دوم ارائه خواهد شد.
45236
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 278169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    4 1
    خوبه دیگه، امتحان که ندارند، یک راست وارد بازار کار میشوند و حقوق می گیرند، بعد هم ورود به دانشگاه هم که از این راه ساده تر است، فقط ما ابله بودیم که در دبیرستان ریاضی فیزیک خواندیم، امتحان نهایی دادیم آن هم در شرایطی که باید حل تستی یاد می گرفتیم نه تشریحی. و بعد از این قضایا کنکور (که برای خودش ماجرایی داره و می دونید) و حالا هم دانشگاه. ده ها واحد بی ربط و بی فایده و تئوری های ناقص بدون کاریرد واقعی به خورد ما می دهند و بعد از چهار سال جان کندن،یک مدرک مهندسی که حالا باید بری دنبال کار، نه تخصصی و نه تجریه ای ، هیچ چیز در دانشگاه به تو یاد نداده اند تازه همه جا هم سابقه کار می خواهند.
  • اسکندری IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
    1 1
    باسلام بارها مشکل مربوط به خیلی از روستاها علی الخصوص روستای انجیره از توابع شهرستان مرودشت استان فارس را مطرح کردیم اما فایده ای نداشت چرا شما رسیدگی نمیکنید؟در مدارس ما جضور مدیر و معاونین معلمان مرد در مدارس ابتدایی دخترانه وهمچنین مختلط بودن دختروپسر وافعا مشکلساز شده توروخدا رسیدگی کنید یا لاقل قول حل این مشکل را درسال آینده به ما بدید تا شاهد این مشکلات نباشیم